Inlägg från: skogstjejen19 |Visa alla inlägg
  • skogstjejen19

Letrozolbehandling, resultat?

Sandra_84 skrev 2015-08-19 12:23:14 följande:
    Min senaste mens första dag var 28 juni. Och ÄL var den 17 juli. Enligt ÄL skulle jag ha varit i vecka 7 (6+4) igår när vi gjorde VUL. Tittar man efter senaste mens skulle jag ha varit i vecka 8 (7+2). Så jag är så förvirrad och ledsen.. hCG-värdet måste ju minst ha fördubblats, och lite till, på fredag om det är en normal graviditet. Alltså ca 3500. Får nog be om ett nytt VUL så vi kan se om nåt dyker upp i livmodern eller om dom kan se vart det befruktade ägget annars sitter fast. För sånt borde man kunna se eller?
    Jag var i vecka 6+4 när jag var på första vul och läkaren såg inget som tydde på en normal graviditet, sen i vecka 8+4 så var det en liten böna
    Tyvärr tog dom aldrig hcg prov pga att det vid första vul inte syntes något, annars hade vi kunnat jämföra dom värdena.
    Håller tummarna super hårt
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 12:52:52 följande:
    Hoppas att det är så som du hade! Men överallt jag har läst så ska det synas åtminstone en hinnsäck i vecka 7..

Är det Gävle sjukhus det står på din bild? För det är där jag går..
    Jo jag går/gick i Gävle
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 12:52:52 följande:
    Hoppas att det är så som du hade! Men överallt jag har läst så ska det synas åtminstone en hinnsäck i vecka 7..

Är det Gävle sjukhus det står på din bild? För det är där jag går..
    Jo men ett par dagar hit och dit gör massor så här tidigt.
    Vilken läkare träffade du? Det var Tanja som sänkte mig totalt mitt första vul.
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 14:35:12 följande:
    Igår var det Marius vi hade.

Ska bli intressant att se värdena ligger på när svaren kommer på fredag. Är det en liten stegring är det X. Men oavsett vill jag be om ett nytt VUL så man kanske kan lokalisera Xet isf.
    Tror inte man ser X med vul.

Marius är toppen tycker jag :)

Håller tummarna super hårt
  • skogstjejen19
    Lemon29 skrev 2015-08-19 20:25:09 följande:

Stackare Sandra, fattar att det måste vara vidrig väntan! Håller verkligen också tummarna för att det ser bra ut.

Var på Carl von Linné i Uppsala idag angående IVF. Läkaren tyckte dock inte att vi skulle gå på det än (heder åt dem att de inte bara vill mjölka pengar...). Eftersom vi har flera missfall bakom oss och allt såg bra ut, så menade han på att det inte är att bli gravida som är problem för oss. Han tyckte att vi skulle testa 5-6 cykler till med Letrozole och sedan komma tillbaka om det inte lyckats då. Det innebär att jag isf kommer att ha gjort 7-8 kurer med Letrozole innan det ev. blir IVF. Och han vet verkligen vad han pratar om. Kanske kan vara vägledande för någon. Han sa också att de i princip har övergett Pergotime som metod och använder Letrozole istället.

Utslag på äl-sticka igår kväll, trots inget Letrozole sedan missfallet sist, och enligt vul släpp om ett par timmar så nu har här legats i. Glad Gläder mig också åt att han tyckte att vi inte kunde prata om infertilitet, utan snarare att jag och maken var rätt fertila.

Spännande :)
    Lyckatill <3
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 14:35:12 följande:
    Igår var det Marius vi hade.

Ska bli intressant att se värdena ligger på när svaren kommer på fredag. Är det en liten stegring är det X. Men oavsett vill jag be om ett nytt VUL så man kanske kan lokalisera Xet isf.
    Lyckatill idag <3
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-21 11:03:12 följande:
    Tack!

Har lämnat blod iaf. Väntar på att en läkare ska undersöka mig, sköterskan tyckte att det vore en bra idé. Känns rätt skönt faktiskt.

Sköterskan sa att om det sitter i en äggledare brukar dom ta bort den i förebyggande syfte, så det inte riskeras att fastna i den igen vid framtida graviditeter.
    Kram och jag håller tummarna <3
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-21 15:40:29 följande:

Idag så hittades ägget i höger äggledare.. :( Så på tisdag ska jag in och opereras, om inget akut inträffar innan dess såklart, och då tas äggledaren bort.

Ändå skönt på nåt sätt att ha fått det bekräftat och även snart åtgärdat. Efter det kan man blicka framåt. Efter att jag har återhämtat mig från operationen och vi känner oss redo så var det bara att ringa till fertilitetsmottagningen så ska vi sätta igång processen med IVF.

Beklagar <3 massor av kramar <3
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-23 18:44:59 följande:

Åkte in till akuten igår efter samtal med 1177, mindre blödningar och lite känningar. Blev inlagd igår kväll och idag blev jag opererad. Skönt att ha det gjort nu iaf.

Nu är det bara att blicka framåt! Dock utan Letrozole.

Fy va jobbigt men samtidigt skönt att det är klart.
    Stort lyckatill och massor av kramar
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?