Inlägg från: skogstjejen19 |Visa alla inlägg
  • skogstjejen19

Letrozolbehandling, resultat?

FruUtanBarn skrev 2015-08-05 09:34:39 följande:

Hej tjejer! Va glad jag är att jag har hittat en tråd om letrozol!

Jag har under tiden för behandling haft en menscykel som varit exakt som en klocka! Nu är dock mensen sen med en dag. Har ni varit med om att en dos har slutat fungera efter några gånger? Altså om ni har fått höja dosen om det innan funkar med lägre dos. Hoppas att ni förstår ????

Jag fick höja efter 4 kurer mensen kom på dag 54 :|
    Men efter 2 tabletter är mensen punktlig igen, men denna månad är jag lite osäker igen.
    Mensen ska komma i morgon men har noll känningar på det nu.
    Så det blir säkert knas igen :(
  • skogstjejen19
    Anonym (FruSind) skrev 2015-08-07 20:58:39 följande:

Hej! Vilken bra tråd!

Jag ska börja med letrozol nästa cykel och vi hoppas sååå mycket att det hjälper oss får vårt plus.

Jag ska ta en tabl dag 5-9, ul dag 12 och om det ser ok ut ska jag ta ovitrelle äl-spruta.

Jag undrar lite över biverkningar. Har ni fått några av letrozol?

Har någon här tagit ovitrelle och fått några biverkningar?

Inga biverkningar alls av letrozole.
    Har ej behövt äl spruta men något man ska tänka på när man tar den, är att den kan ge utslag på gravtestet ca 10 dagar efter man tagit den.
    Så man bör verkligen inte tjuvtesta tidigt när man tar den.
  • skogstjejen19

Hej,

Egentligen var detta våran sista månad men vi kan inte riktigt ge upp ännu.
    Så kör en månad till med letrozole.
    Idag är det dag 3 och tablettstart.
    Brukar alltid ta ett Gravtest dagen jag ska börja.
    Å nu syns ett streck :|
    Väldigt svagt men det är inte taget med morgonurin.
    Så hur sjutton gör jag ?

Mensen är inte som den brukar eller, dag 3 och den har tunnat ut massor behöver bara trosskydd.

• skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-09 20:57:02 följande:

Jag ser något skogstjejen19! Kom det inom testtiden? Såååå spännande! Kanske kan du vänta med tablettstart tills du testat med morgonurin imorgon? Många ordineras ju Letrozol dag 5-9 så jag tror inte det är galet strikt.

Det kom inom tiden, redan efter 2 min.

Provar en annan bild
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-08-09 22:42:44 följande:
    Ser ngt svagt. Prova cb imorn. Du kanske även kan ringa läkaren du fick letrozol av.

Äl+7. Känner inget spec.

Får jag fråga Er en sak? Skulle ni tycka de kändes jobbigt om er partner var väldigt nära sin syster son som är 11 mån om ni inte kom överens med henne O hon var helt okänsligt angående er barnlöshet plus att han sa att han älskar honom så mycket O att de va de näst bästa till eget barn. Typ han köpte massa presenter till honom, försökte lära han gå, ställde in eran utlandsresa för att den krocka med sonens ettårsdag etc.
    Min klinik har inte öppnat efter sommaren ännu :(
    Testet blev inge starkare så det lär inte varit något.
    Men mensen är som bortblåst efter bara 3 dagar
    Och första dagen var väldigt sparsam klarade mig på trosskydd den dagen och dag 3 var lika bara dag 2 som var riklig.

Hmm vad händer?

-????
    Han kanske är så pga att han inte har fått något barn själv ännu, han kanske tänker att det är det bästa just nu dvs hans sätt att bearbeta

Förstår att det känns jobbigt för dig <3
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?