Inlägg från: skogstjejen19 |Visa alla inlägg
  • skogstjejen19

Letrozolbehandling, resultat?

eagle87 skrev 2015-07-20 09:26:32 följande:

Hej är de ngn kvar här? Jag har haft 2 månaders paus från letrozol. Första månaden hade jag äl på dag 17. Nästa på dag 26. Den månaden jag hade på dag 26 var ramadhan O min cykel blir alltid konstig under ramadhan O månaderna efter. Så tänkte köra letrozol denna monad. Tycker dock bara man blir så ledsen när man vet att man tom tagit läkemedel ändå tar de sig inte. Vi ska få börja med ivf i april om de inte tagit sig innan. Hoppas verkl de gör de.
    Skogstjejen O cathy hur går de?

Hej,

Kör min sista månad med letrozole nu...
    Och fick positivt äl idag, hoppas verkligen det tar sig nu.
    Men blir det inte så var det väl aldrig meningen..
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-07-23 11:16:01 följande:
    Åh va jobbigt. Hoppas de tar sig. Har ni ngn backup plan typ?
    Enda planen är inget mer barn.
  • skogstjejen19
    Lemon29 skrev 2015-07-24 07:21:16 följande:

Hej,

Hoppar in här om ok?

Läste klart tråden igår och var tvungen att ta ett gravtest på eftermiddagen (bim -1 efter andra Letrozole-kuren). Fick svagt svagt plus vilket egentligen inte var något konstigt eftersom jag verkar vara en låghormonare som inte tjänar på att testa tidigt. Imorse dock lika svagt streck trots morgonurin på bim, vilket gör att jag misstänker nytt tidigt missfall. Har haft mol i magen i princip sedan ägglossningen, men har trott att det berott på att jag dubblat progesteronstödet denna cykel. Tar nu två doser Crinone istället för en. Igår kväll misstänkt likt menssmärtor, men idag inget.

Cathy, blir nyfiken på immunproblemen och har googlat en del. Men tycker inte att symptomen egentligen stämmer på mig. Visserligen viss nedsättning i sköldkörteln som regleras med Levaxin, och astma, men egentligen inget annat. Blir tvärtom (som du?) lätt förkyld och har ovanligt långa förkylningar. Inte det klassiska att man sällan blir sjuk. Har i och för sig ett barn (2011) och fick avbryta en graviditet i våras. Däremellan två missfall. Försökt sedan våren 2013. Den senaste graviditeten blev dock till efter riktigt lång och utdragen förkylning: immunförsvaret upptaget med annat..? IVF inbokad i augusti, men vet inte hur vi ska göra. Nu blev vi ju ändå gravida efter kur nr 2 med Letrozole. Innan dess Pergotime. Hur kom du på att det var immunproblem för dig? Har tagit upp det med min fertilitetsläkare tidigare men i princip det har blivit bortviftat.

"Diagnosticerad" med MFO och värdena bra, men har väldiga svårigheter ändå, och börjar tappa hoppet... Ska naturligtvis ha is i magen och vänta ut hur denna grav går.

Sorry för långa inlägget. Och lycka till och styrka till er alla!

Immunitets problem verkar ständigt viftas bort i svensk fertilitetsvård.

På min reumatism mottagning, pratar dom väldigt mycket om att immuniteten förstör chanserna för att bli gravid, så dom har fattat det...
    Vi har kortison insatt nu när vi försöket, detta efter jag har pratat med mottagningen om att vi försöket och dom verkligen tycker att det ska sättas in annars är det omöjligt att lyckas enligt dom.

Blir också väldigt lätt sjuk, läkarna har förklarat det med att mitt immunförsvar är fullt upptagen med att bekämpa den egna kroppen som den tror är främmande.
    Så förkylningar mm fastnar direkt.
  • skogstjejen19

Jag har bim 5/8 men har inga förhoppningar alls, denna gång har jag inte ens beställt hem några tester, bara slöseri :(

• skogstjejen19
    Grönbönan skrev 2015-07-28 13:03:56 följande:

Hej! Jag hoppar in här. Har läst hela tråden tidigare och har för mig att ni pratat om hur långt det brukar va mellan sista tablett till ägglossning, men hinner inte leta rätt på det nu. Har det varit lika för er varje gång? Min gyn pratade om att cykeln kan skjutas lite och jag jag börjar bli rädd att vi kommer bli osynkade med försöken i nästa månad om det inte lyckas nu. Avslutade min första kur i söndags.

Jag får äl på dag 17 då tar jag letrozole 3-7
  • skogstjejen19
    Grönbönan skrev 2015-07-28 21:17:35 följande:

Tack för svar lectin och skogstjejen19 !

Är det någon skillnad för er med letrozol jämfört med vanlig ÄL? Blir det förskjutet eller kommer den tidigare eller som vanligt?

Jag har ingen äl utan letrozole så för mig kommer den mycket tidigare ;)
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-02 20:38:54 följande:

OMG! Idag på BIM+2 plussade vi! <3 Helt oförberett! Chocktillstånd och lyckorus på samma gång! <3

Grattis!!!!
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-03 08:39:33 följande:
    Japp, vårt första! Sååå efterlängtat! <3 Hoppas bara att den vill stanna kvar.

Ja, det var på sjätte och sista omgången innan vi skulle behövt gått vidare med IVF. Jag hade inga förhoppningar alls då jag låg sjuk i 1,5 vecka ungefär under tiden det nån gång ev skulle ske en befruktning. :)
    Precis så var det när jag blev gravid, dvs sjuk så jag trodde det var helt kört, men på nå vis blev jag gravid då, kanske för att immunförsvaret hade fullt upp med att hålla förkylningen borta.
    Grattis ännu en gång
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-04 13:22:47 följande:
    Detta var även den enda gången jag inte testade för tidigt, innan har jag alltid testat av nyfikenhet typ 5 eller 3 dagar innan BIM. :) Men den här sista gången lovade jag mig själv att vänta in mensen, eller gå över tiden, innan jag ens skulle tänka tanken att testa. :)
    Bra jobbat!!!!!
    Å grattis ännu en gång
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?