Inlägg från: skogstjejen19 |Visa alla inlägg
  • skogstjejen19

Letrozolbehandling, resultat?

Cathy skrev 2015-05-03 13:43:44 följande:

skogstjejen; nu såg både jag och eagle ett streck på ditt test så du har haft nåt på gång där även om det nu kanske inte den här gången blir en fortsatt graviditet...och eftersom embryot börjar avge hcg direkt och kroppens immunförsvar sänks för att inte stöta fostret så kan jag tänka mig att dina symptom försvunnit. Som ju har med immunförsvar att göra. Så inte misströsta nu för nästa gång kan ett ägg komma som leder till en mage! smile5.gif

Jag tragglar vidare med hur jag ska göra med mina immunsymptom som verkar komma direkt efter äl smile4.gif Starkare symptom än innan min förra graviditet..samma medicinering verkar inte hjälpa. Suck.

Mina symtom blev värre efter förra graviditeten, har gått upp i medicin men det har inte hjälp förens nu :|
  • skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-03 16:31:47 följande:

Skogstjejen; vad tar du för medicin...? Du hade symptom innan grav och tog medicin?

Jag har ju RA, ledgångsreumatism

Tog 2*2 salazopyrin innan förra graviditeten och nu har jag 3*2. Fram tills nu har det inte varit tillräckligt men förra veckan så försvann värken över en dag.
  • skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-04 07:07:19 följande:

skogstjejen; du kan alltid vara gravid smile5.gif Håller fortsatt tummarna!

Vaknade i ett blodbad så det känns kört.

Men skönt att mensen hoppat igång
  • skogstjejen19
    hoppas 2014 skrev 2015-05-07 22:48:07 följande:

Vi har försökt bli gravida sedan sommaren 2013 och jag har precis fyllt 41 :S Har PCO (dvs ingen eller sällan ägglossning) och han normala (eller superbra) spermier. Vi ska nu köra IVF i juni (hoppas vi om mens kommer i rätt tid etc) och medan vi väntar så har vi testat Letrozol.. Förra gången blev det ägglossning men ingen graviditet.. nu är jag inne på tablett 2. 

Fråga 1- hur har ni andra gjort när ni börjat. Jag fick instruktioner av läkaren att börja på dag 5 i cykeln o har läst att andra skriver att man ska börja när mensen är slut?  Fråga 2 - hur mår ni andra? Mitt humör blir inte det bästa direkt.. min stackars pojkvän har en flickvän med dåligt tålamod/lättretlig.. 

1, Tror det vanligaste med letrozole är dag 3-7 eller dag 5-9

Men i USA verkar dom ta dag 2-7 eller 1-7

Men har aldrig hört någon som börjar efter mensens slut?!

Då blir nog äl väldigt sen...

2, har inget problem med humöret, men huvudvärk, men det släpper när tabletterna är slut tagna.
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-05-08 08:46:41 följande:

Fattar inte perfekt tajmat sex, högt progestrone, fri passage, bra spermier, gör alla husmorsknep tex benen uppe etc, bisolvon, tog baby aspirin, q10,andra vitaminer ändå går de ALDRIG.

Ja vet att de söger att de ca 20% per äl etc men varför går de för alla andra?

Ja du om någon ändå hade de svaret :(

Bisolvon kan även göra hinnan för tunn, blev så för mig när jag åt pergo och var på vul, läkaren sa att slemhinnan var alldeles för tunn.

Han frågade om jag tog något slemlösande, tordes inte berätta det :|

Så sa nej,

Å då sa han, va konstigt detta ser man oftast på patienter som självmedicinerar med de...

Ooopppps

Blev rätt röd i ansiktet så han drog nog några slutsatser ändå ;)
  • skogstjejen19
    Athen skrev 2015-05-08 15:59:46 följande:

Blev lite fel i stavningen :) ingen OS-medaljer ???? Skulle stå för oss med PCO

Förlåt OS-medaljer skrattar så jag bryter ihop.

Men frågan är ju om man inte skulle få en medalj för de man går igenom :)
  • skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-08 14:30:05 följande:

eagle; ja om man hade svar på dina frågor smile5.gif Men det måste komma ett bra ägg också (och alla är inte det om man tex har PCO, är äldre osv) och att om man har ngn autoimmunsjukdom som man kanske inte ens känner till eller antikroppar av ngt slag så kan kroppen stöta bort embryot och då lyckas det ju inte....innan min första graviditet hann vi med många ivfer /inseminationer och blev till slut gravid utan ivf men det var tack vare immunbehandling (balanserade immunförsvaret). Jag hoppas att du inte behöver gå den 'långa vägen' för att bli gravid men vill bara säga att även om många lyckas bli gravida fort så är vägen till graviditet ingen okomplicerad process för kroppen...mycket som kan gå fel smile4.gif

Känns som vi har lite lika historia,

För 14år sedan började vi resan mot barn, efter tabletter, sprutor, ivfer, fet

Så gick vi vidare mot adoption och efter 10 år fick vi äntligen barn.

Då fick jag min reumatism diagnos, och började medicineras för det, å läkaren sa att efter vi fått ordning på medicineringen med reumatismen så kommer vi säkert bli gravid, och mycket riktigt vi blev gravida med endast 1 kur pergotime.

Men nu verkar det vara mycket svårare :-| å är rädd att det ska bli som förut.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?