1900920802 skrev 2016-03-10 10:25:28 följande:
Okej nu är jag förvirrad igen. Idag är de en vecka sen jag var på fertilitetsmottagningen, fick ju "konstaterat " vad dom trodde var ett tidigt missfall då, ca v 3 eller 4 bara. Dom såg inget tecken på graviditet på vul förutom att ja hade mens. trots alla tusen positiva tester jag tagit senaste månaden, men hon sa att eftersom mina tester hade börjat försvagat sig lite + fått blödning samtidigt som mensen skulle kommit så antog hon missfall, hade vanlig mensvärk också å Inget mer.
Jag fick då med mig ett gravtest från kliniken som jag skulle ta en vecka efter besöket för å se om de blivit svagare vilket de borde, så idag är de en vecka sen, tog testet imorse, de visade inte nå svagare, minst lika starkt som de jag tog på sjukhuset förra veckan? om inte en aning starkare t.om. jag ringde mottagningen nyss å pratade med dom. Hon tyckte att eftersom jag isf hade så tidigt missfall så borde testerna vara blanka eller iallafall mkt svagare än för en vecka sen. Hon gav mig en ny tid om en vecka för ett VUL, hon sa att OM jag nu är gravid nu så är jag isf i v 6 nästa vecka. Herregud så förvirrad jag är. Positiva tester gör mig nu för tiden galen. Vad tror ni ? Vad hade ni trott om ni var i min sits ?
Och om ja är gravid så tkr ja väl att mina gravtester ska ha blivit lika starka som kontrollstrecket vid de här laget isf! Är trött varje dag, lätt mensvärk fortfarande! Ååh ge mig tusen svar på detta vad ni tror så jag kan slappna av tills nästa vecka!!
Men Gud vad svårt! Förstår din frustration!
Vad säger magkänslan?
Har en kompis som fick ett missfall i V8, dock körde hennes kropp på som vanligt med alla symptom så missfallet upptäcktes på RUL i vecka 18, dagen innan Julafton

Trots att hon då med piller fick ta bort det som var började hon även producera mjölk på annandagen och fick åka in. 1 månad senare visade testerna fortfarande att hon var "gravid" och fick göra en skrapning eftersom det troligt var rester som orsakade plusset. Inte för att denna händelse behöver ha något med dig att göra! Men det kan hända och jag tycker det är sååå svårt, blir hellre positivt överraskad och tror att det inte är något än tvärtom :-/
Men jag håller tummarna till nästa vecka!