Inlägg från: Jasmin Karlsson |Visa alla inlägg
  • Jasmin Karlsson

Letrozolbehandling, resultat?

efg skrev 2015-02-25 09:11:55 följande:

Igår vände äntligen mina äl-test och blev starkare igen! Så hoppas på positivt test idag eller imorgon! (Dag 15 idag, åt 5-9).

Ja har dock en fråga ang att ja sett att så många ändrat kost och ska gå ner i vikt för att de har pco / pcos. På nåt ställe läste ja till och med att de med pcos Är överviktiga. Detta gjorde mig förvirrad. Jag är inte överviktig och undrar då om de finns nån anledning för mig att lägga om kosten pga min pco? Tack för svar!

Jag är inte heller överviktig, men har sedan några månader gått över till LCHF/lågkolhydratkost (och har gått ner 8 kilo, fortfarande inom normalt BMI). Vad jag förstår så är det en kost som kan göra PCOS bättre, även motion ska vara bra, och det gäller även om man inte är överviktig. Egentligen gäller det mest om man är insulinresistent/har nedsatt glukostolerans, det är ju svårt att veta om man har utan blodprover. Men jag tycker att det finns starka bevis för att kosten har stor betydelse, och jag testar hellre för säkerhets skull.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?