Letrozolbehandling, resultat?
Följer! Ska på VUL på måndag för att se hur pergotime fungerar på mig :)
Följer! Ska på VUL på måndag för att se hur pergotime fungerar på mig :)
Jag fick min äl 5 dagar efter pergotime kuren. Alltså på CD 14.
Ja, det har varit väldigt olika. Ibland regelbunden i perioder med 28-33 dagar... men på senaste tiden har den varit väldigt oregelbunden. Ibland har det gått mellan 40-60 dagar! Ibland har det bara kommit en liten blödning, och ibland en störtblödning.
Jag har dock märkt att när jag haft ägglossning, så kommer alltid mensen 14 dagar efter, och då är den riklig. När jag inte haft ägglossning, så får jag bara små blödningar...
Jag har haft egna ägglossningar (iaf enligt äl-tester, sekret, temp och känningar) men jag vet ju inte med säkerhet om ägget faktiskt släppt just då. Jag har PCOS.
Denna ägglossning kändes i stort sett likadant (som andra gånger då jag trott jag haft äl) men nu hade jag som inget rinnigt sekret... vilket jag annars alltid haft massor av!
Jag har också ställt in mig på att det inte blev någonting. Just för att varför skulle något positivt hända mig? Har försökt så länge nu och tror inte att en enda pergotimekur ska hjälpa faktiskt. Vi har haft samlag varannan dag sen VULet, men jag tvivlar ändå. Antingen på att ägget faktiskt släppte, eller att spermierna inte hann fram, eller att ägget var för dåligt, eller att ägget inte fäster för att slemhinnan är för dålig. Ja, du ser. Jag känner mig mest negativ :P haha