apelsinpress skrev 2015-01-30 15:16:11 följande:
Idag var jag på återbesök och gjorde ett snabbt VUL för att kolla att jag inte blivit överstimulerad. Min läkare höll med om att det var bra att göra det för säkerhets skull för att se hur man reagerar på tabletterna. Eftersom han var ledig nästa vecka fick vi ta det idag, men det är än så länge bara dag 11 på cykeln, vilket eg var lite tidigt för att kunna se något.
Hade 2-3 äggblåsor på vänstra sidansom såg fina ut tyckte han, även om det inte var ägglossning på G än så tyckte han att det fanns chans till det fast om 4-6 dagar. Den största blåsan var ca 14 mm, alltså inte närheten av att släppa.
Jag tyckte det såg ut som 2-3 nästan lika stora och frågade om det fanns risk för flerbörd om jag lyckas få ägglossning denna cykeln, men det tyckte inte han. Antar att han menade att de måste växa till rätt storlek innan han kan se om det är fler ägg som är på väg att släppa eller bara en som växer till sig mer än de andra.
Slemhinnan var ca 5 mm, men cykeldag 11 var det bra sa han. Vet ni mer om sånt? Är 5 mm okej eller borde jag bli orolig?
Han ville inte öka på dosen nästa cykel om jag inte blir gravid/får ägglossning denna gången, eftersom han ändå tyckte allt såg ok ut nu.
Några tips från er?
Testade ni med ägglossningsstickor efter er letrozolbehandling?
Jag kommer göra det from imorgon och framåt.
Dricker även aloe vera juice samt linfröolja dagligen.
Vet ni om man kan ta munkpeppar samma cykel som man ätit letrozol?
Jag tycker att det låter bra med en äggblåsa på 14mm på dag 11. Jag hade liksom inte ägglossning förrän dag 18. Man brukar räkna ägglossning ca 7dagar från sista tabletten. 5mm slemhinna är också bra på så tidig dag. Jag testade med ägglossningsstickor min letrozolkur, bättre tycker jag när man ändå stoppat i sig piller. Jag tycker det verkar lovande för dig, ska bli spännande ????