Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

RUL avvikande mått

Förstår att du oroar dig, men du ska se att det är inom normalspannet men att de dubbelkollar (vilket de brukar göra om de skiljer två veckor tror jag). Barn är ju individer. Jag var inte uppmärksam på måtten med mina flrsta två barn men reagerade vid rul med mitt tredje. Dateringen blev riktig utifrån tidigare beräkning, men det enda som stämde ned det var bukmåttet. Huvudet var en vecka äldre...drygt...och lårbenet en vecka yngre. Utifrån enbart måtten så skiljde det alltså mer än två veckor på lårben och huvud. Alla tre barnen har varit relativt korta när de fötts och haft stora huvuden. Ärftligt helt enkelt.

• Flickan och kråkan
    snabelap skrev 2015-01-04 23:00:24 följande:

Ah, ok, men har det någon betydelse om det är innan vecka 21?Vad jag förstod som så växer alla barn "någorlunda lika" fram till vecka 21, efter det är det mer individuellt. I mitt fall är det ju innan vecka 21:(

Måtten på mitt tredje barn var på RUL i v.18+, så.... . Med tanke på att det skilde två veckor (drygt) mellan min sista sons huvud och lårben så tar jag det där med att "alla växer likadant" med en nypa salt .-). Vi gjorde dessutom fvp i v.15+ som visade ungefär samma skillnad i mått. Helt normalt.
Svar på tråden RUL avvikande mått