Tack för input. Har också hört att det varit så för vissa montesorribarn, speciellt i från vissa skolor (som ej enligt lärare på den kommunala skolan fungerar bra). Den vi valt har gott rykte om goda studieresultat, men varierar säkert från år till och år och vilka pedagoger som är där just då.
Vår son är enligt förskolepedagogerna ett kompetent barn som passar perfekt för montessori. Så jag hoppas vi valt rätt. Han är väldigt intresserad av att lära sig allt. Kunde räkna och skriva/läsa alla bokstäver och vissa ord som 4.5åring. Så jag hoppas det blir bra. Pappan som var totalt intresserad av skolan fick inte den hjälp och motivation som behövdes för alla grupparbeten i den kommunala skolan. Han hade passat bättre i eget arbete som sker på montesorri. Jag saknade att det inte i min kommunala skola togs tillvara på vad jag kunde och var intresserad av. och att så mycket tid gick åt att lägga nivån till de som låg sist i klassen(såklart det är så med stora grupper). Vem vet hur dottern blir. Hoppas hon också kommer trivas.