Inlägg från: Anders2015 |Visa alla inlägg
  • Anders2015

Politiker Och Media Tappar Mark.

Inget nyval? Jag anser att detta är ett maktspel och inte politik för Sveriges och väljarnas bästa.

Varför anser jag det? Stefan Löfven valde att gå till val med Miljöpartiet och hade strikta linjer att dem skulle styra Sverige och dem godtog inte alliansens tidigare förslag av blockpolitik och samarbete.

Förhandlingar har fortskridit hela tiden, makt och att styra driver dem till att hoppa från det ena till det andra och förtroendet sjunker till en än lägre grad.

Miljö Partiet och Vänstern förvränger andra partiers uttalanden och och beter sig väldigt illa mot ex SD. Dem sysslar egentligen med rena lögner och smutskastning och journalister tar inte upp detta på rätt nivå.

Ja sägare växer fram med det menas att debattörer, journalister, politiker talar bara om dem sakfrågor som inte ställer dem mot väggen och känns obehagliga. Det är ett mycket farligt och fegt  klimat som dem släpper fram.

Gällande att SD bröt praxis? Nej det anser jag , dem som bröt praxis var dem som vägrade samtala med ett parti som fick 13% av rösterna, Istället blir partier strax över riksdagsspärren stora och dem som bryter praxis och förvrider sanningen, beter sig olämpligt i politiska sammanhang. Om man inte får gehör för en minsta liten sak i sin politik så måste man agera. Och väljarna agerar över detta gissar att SD har ca20% av folketsröster nu (om det skulle vara val).

Och som vissa antyder att SD gjort ett strategiskt misstag när det inte blev nyval har fel tror jag. Det finns inget strategiskt misstag med att försöka få fram sin Politik, ska man  nämna strategiskt misstag så ska man nämna dem övriga partierna. Ju fler kockar desto sämre soppa.

Sedan anser jag att Miljö partiet inte alls är bra för Sverige, Miljöpolitiken i sig är viktig men dem som är med i partiet, skriker högt, säger man emot eller har en annan åsikt så smutskastar dem med förvridna historier , man gör en höna av en fjäder helt enkelt (Sandlåde nivå).

Vad jag nu tror händer med Sverige och deras väljare är att man tröttnar på dem som anklagar dem som har en annan åsikt och gör politiska påhopp som inte är relevanta till sanningen bakom Politiken i sig.

Efter beslut om att nyval ej blir av så har politikerna gjort ett maktspel som kommer att skada Sverige och deras väljare på längre sikt.

Stefan Lövfen har för  mig inte visat styrka i förhandlingar utan mer svaghet i förhandlingar, kännas som han kan hoppa till nästan vilken sida som helst för att nå sitt mål att få vara den som sitter i maktens centrum, Stadsminister. Iofs det kanske dem alla gör men ska finnas lite mer ryggrad av politiker anser jag.

Dem säger att vi tappar mark här i Sverige, Äldreomsorg, utbildning, forskning utveckling i sig själv, instämmer till viss del i det, men vad vi tappar mark mest är i att vi inte lyssnar på väljare, som övriga Norden gör, övriga Europa gör.  Invandra politiken har blivit en stor fråga för många och den måste besvaras. Lägger stor skuld på Journalister, Debattörer, Tv, Media. Dem sitter där i tv soffan eller bakom bild skärmen, i Radion och dem flesta är fega så kallade JA sägare. Dem obehagliga åsikterna tar dem ej upp dem åsikter som kan ställa dem själva mot väggen för dem som ropar och skriker högt.

Man frågar sig hur länge detta ska fortskrida? Samma gnagande hela tiden och vara feg och blunda för sak frågor, så kallade experter siter dag ut och dag in men vågar inte diskutera alla ämnen, att vara raka i diskussioner. Man ska vara omtyckt av och inte bli attackerad och ställas mot dörren. Istället JA sägare klättra på stegen i karriären, bli bjuden på middagar, man ska helt enkelt vara tillags till dem som håller med eller?.

Håller vi inte med blir vi tystade? hatade? jagade? utslängda? vad hände?r eller bli vi till slut omtyckta att vi vågade.

Jag tycker det är både skratt retande och samtidigt skrämmande att i modern tid, ser vi mörkläggning av åsikter, odemokratiska beteende, och smutskastning på hög nivå.

Ska man nå makten på alla vis? Ska journalister, Debattörer, skribenter, få synas och höras oavsett feghet svaret blir ja, så ser Sverige ut vi ligger efter helt enkelt.

• Svar på tråden Politiker Och Media Tappar Mark.
  • Anders2015

Svar på sluta gnälla SD.

Har jag röstat på SD? sedan är det typiskt vänster eller Miljöparti gnäll i ditt svar och det svaret du ger är ja ett svar utan innehåll.

Svar på 2. Angående text, hade skrivit det och kopierade in det blev nästan oläsligt såg jag :-/ ska försöka bättra mig. 

Tack för ett givande svar, men en omröstning hade troligen givit en större debatt om bla Invandra politiken och även att Miljöpartiet hade fått motgång och den läxan hade varit bra för dem.

Men Journalister,debattörer mfl, vilka JA sägare,visst kan man kalla det mörkläggning eller feghet. 

En fråga är om 13% röstar på SD är dem rasister? svar NEJ, Eller dem som skriver om bla SD behöver dem rösta på SD? svar nej.

Men tråden handlar inte bara om SD och invandring den största punkten är JA sägare och feghet som vi beskådar. 

Politik gör vissa besvikna efter ett val det är sanningen, men jag är inte besviken på utgången utan vägen fram till utgången anser jag inte rumsren. Sedan behöver vi starka individer i politiken. Ett ex Göran Persson var en politiker jag gillade han tog för sig och hoppade inte runt, han skulle sociademokraterna behöva i dagsläget och Anders Borg som Finansminister.

Sedan kan Panelen i morgonsofforna bytas ut ibland, så vi får en debatt och inte bara JA sägare. Även där när dem bjuds in Miljöpartiet eller senast Vänstern dem utrycker sig på sandlåde nivå, men vad är dem som kan svara? bjud även in dem, skapa en panel inte en kamel.

På arbetsplatsen, webben (ex här), hemma, skolan överallt diskuteras politik men det stannar där varför? jo för att om man utrycker sig kan man bli felaktigt anklagad och det skrämmer mig. Men det skrämmer inte röster som partier får där visar sig vilka partier som får mest sympatier.

Åter igen ju fler kockar desto sämre soppa.

Och kom fram nya journalister media folk och våga säga vad ni tycker gräv lite i Fegheten, annars sök nytt yrke.

• Anders2015

Bra att du tyckte till.

Jag anser att dem inte bröt praxis, vad SD sa va att dem ville ha samarbete inte i allt, dem begärde inte mycket, bara lite gehör för sin politik. Och nu ser vi en tendens att bla klar marioitet i alliansen vill sammarbeta och 26% i den grönröda soppan vill samarbeta.

Som jag skrev ovan, ett nyval hade troligen gett oväntade vändningar men det vågade dem inte ta. Detta kommer att innebära en soppa som Löfven inte klarar att laga men röra om i grytan kommer han att klara av. 

• Anders2015

Är mer trött på Journalister och debattörer och media personal som till viss mån stoppar demokratin eller kam kan kalla det håller demokratin läst i ett demokratiskt fack. Där ska vi åhörare höja rösten det är svårt att komma åt ja- sägarna som sitter i tv,radio skriver i tidningar. Dem är fega och måste ifrågasättas annars sitter vi fast i denna låsning som har skett i Sverige.

Tycker det är skrämmande men dem tycker sig själva är bra. 

Sedan att SD har en del mycket bra ideer ska man inte sticka under stolen med och Sd har inte skapat detta politiska spektakel som just nu utspelar sig det har Partier som Sossarna,Miljöpartiet (farligt parti för Sverige) och Vänster med Ja sägandes Journalister,Debattörer och Media folk Som inte har förstått allmänhetens oro och hört på deras röster.

Kommer inte det fram i sin dager på allvar anser jag att vi ska slopa media och skapa egna forum. Där sanning skapas och får gehör.

Svar på tråden Politiker Och Media Tappar Mark.