Politiker Och Media Tappar Mark.
Inget nyval? Jag anser att detta är ett maktspel och inte politik för Sveriges och väljarnas bästa.
Varför anser jag det? Stefan Löfven valde att gå till val med Miljöpartiet och hade strikta linjer att dem skulle styra Sverige och dem godtog inte alliansens tidigare förslag av blockpolitik och samarbete.
Förhandlingar har fortskridit hela tiden, makt och att styra driver dem till att hoppa från det ena till det andra och förtroendet sjunker till en än lägre grad.
Miljö Partiet och Vänstern förvränger andra partiers uttalanden och och beter sig väldigt illa mot ex SD. Dem sysslar egentligen med rena lögner och smutskastning och journalister tar inte upp detta på rätt nivå.
Ja sägare växer fram med det menas att debattörer, journalister, politiker talar bara om dem sakfrågor som inte ställer dem mot väggen och känns obehagliga. Det är ett mycket farligt och fegt klimat som dem släpper fram.
Gällande att SD bröt praxis? Nej det anser jag , dem som bröt praxis var dem som vägrade samtala med ett parti som fick 13% av rösterna, Istället blir partier strax över riksdagsspärren stora och dem som bryter praxis och förvrider sanningen, beter sig olämpligt i politiska sammanhang. Om man inte får gehör för en minsta liten sak i sin politik så måste man agera. Och väljarna agerar över detta gissar att SD har ca20% av folketsröster nu (om det skulle vara val).
Och som vissa antyder att SD gjort ett strategiskt misstag när det inte blev nyval har fel tror jag. Det finns inget strategiskt misstag med att försöka få fram sin Politik, ska man nämna strategiskt misstag så ska man nämna dem övriga partierna. Ju fler kockar desto sämre soppa.
Sedan anser jag att Miljö partiet inte alls är bra för Sverige, Miljöpolitiken i sig är viktig men dem som är med i partiet, skriker högt, säger man emot eller har en annan åsikt så smutskastar dem med förvridna historier , man gör en höna av en fjäder helt enkelt (Sandlåde nivå).
Vad jag nu tror händer med Sverige och deras väljare är att man tröttnar på dem som anklagar dem som har en annan åsikt och gör politiska påhopp som inte är relevanta till sanningen bakom Politiken i sig.
Efter beslut om att nyval ej blir av så har politikerna gjort ett maktspel som kommer att skada Sverige och deras väljare på längre sikt.
Stefan Lövfen har för mig inte visat styrka i förhandlingar utan mer svaghet i förhandlingar, kännas som han kan hoppa till nästan vilken sida som helst för att nå sitt mål att få vara den som sitter i maktens centrum, Stadsminister. Iofs det kanske dem alla gör men ska finnas lite mer ryggrad av politiker anser jag.
Dem säger att vi tappar mark här i Sverige, Äldreomsorg, utbildning, forskning utveckling i sig själv, instämmer till viss del i det, men vad vi tappar mark mest är i att vi inte lyssnar på väljare, som övriga Norden gör, övriga Europa gör. Invandra politiken har blivit en stor fråga för många och den måste besvaras. Lägger stor skuld på Journalister, Debattörer, Tv, Media. Dem sitter där i tv soffan eller bakom bild skärmen, i Radion och dem flesta är fega så kallade JA sägare. Dem obehagliga åsikterna tar dem ej upp dem åsikter som kan ställa dem själva mot väggen för dem som ropar och skriker högt.
Man frågar sig hur länge detta ska fortskrida? Samma gnagande hela tiden och vara feg och blunda för sak frågor, så kallade experter siter dag ut och dag in men vågar inte diskutera alla ämnen, att vara raka i diskussioner. Man ska vara omtyckt av och inte bli attackerad och ställas mot dörren. Istället JA sägare klättra på stegen i karriären, bli bjuden på middagar, man ska helt enkelt vara tillags till dem som håller med eller?.
Håller vi inte med blir vi tystade? hatade? jagade? utslängda? vad hände?r eller bli vi till slut omtyckta att vi vågade.
Jag tycker det är både skratt retande och samtidigt skrämmande att i modern tid, ser vi mörkläggning av åsikter, odemokratiska beteende, och smutskastning på hög nivå.
Ska man nå makten på alla vis? Ska journalister, Debattörer, skribenter, få synas och höras oavsett feghet svaret blir ja, så ser Sverige ut vi ligger efter helt enkelt.