Inlägg från: niinnii87 |Visa alla inlägg
  • niinnii87

en positiv tråd bf september

Emlan88 skrev 2015-08-29 07:42:09 följande:
    Tyvärr inte, längtar som en galning efter lite smärta nu ;) Fick en hinnsvepning i onsdags, haft mer förvärkar o slemproppen har lossnat lite men mer händer inte. Ny hinnsvepning på måndag och på fredag, funkar inte dom så blir jag igångsatt den 7:e, när jag är i 39+1. Så hur det än går är det ju snart dags att träffa det lilla livet :) Har du haft några känningar?
    Håller tummarna för att dom funkar för dig då :)
    Jag har faktiskt ganska mkt känningar. Förvärkar å mkt molvärk. Fått mer värk i ryggen senaste dagarna. Men hoppas inte bebis vill komma nu för jag har dragit på mig en förkylning.. Känner mig helt utmattad. Vecka 39 på måndag så man går ju bara å väntar på att det ska sätta igång nu..
  • niinnii87
    1StoltMamma skrev 2015-08-29 07:58:15 följande:

Nix ingen bebis här men är 1 vecka till sedan är bebis färdigbakad yeeey!! Har liten inte kommit till den 14 blir de igångsättning

Blivande 2 barns mamma
    Får hoppas du slipper bli igångsatt.. :( Bättre det startar på egen hand.. Tycker att nån av oss borde få sin bebis nu!
  • niinnii87
    in the making skrev 2015-08-29 20:20:49 följande:

Ingen bebis men ett besök på förlossningen efter att jag vaknat imorse med blödningar och en rejäl blödning när vad jag tror var slemproppen lossade/kom ut. Men bebis mår bra, jag hade en hel del sammandragningar men tappen var högt upp och bakåtvänd, mjuk som den tydligen ska vara så nu är vi hemma och får se om det händer nå framöver. Är "bara" 37+6 så jag har inga större förhoppningar om en förlossning SNART..?

Men vecka 38 är ju inte så bara :) För min del hade bebis gärna fått komma ut nu å jag är i 37+6 imorgon (söndag). Är ju bara 2 veckor kvar :)

Men tur att din blödning inte va nån fara å att bebis mådde fint! :)
  • niinnii87
    IMHO skrev 2015-08-30 15:24:33 följande:

Nästa milstolpe 37+0 nåddes vid midnatt. Nu är det ingen prematur längre. Fyra timmar senare vaknade jag med vad jag trodde var värkar. Tio minuters mellanrum fram till kl 7. Sedan sov jag och sambon förvånande nog till kl 10.30, så det var visst förvärkar, men kraftigare än vad jag upplevt hittills. Inget vatten och ingen propp, men bebisen gör sig ständigt påmind med sitt gulliga knölande. smile1.gif

Ja sån förvärkar inte roliga å vissa stunder tror man nästan att det är dags! Får hoppas bebis stannar lite till kanske å lägger på sig lite mer vikt

Här når vi 38+0 nu vid midnatt, vilket känns oerhört bra! 14 dagar kvar tills det är beräknat, men imorgon kommer de stora barnen hem igen så bebis får gärna stanna till minst 39+0 så man slipper barnvaktsfixande å allt va de innebär. Men skulle inte bli förvånad om bebis väljer att komma bara för att göra de lite svårare för oss ;D

Här har ju slemproppen börjat släppa i små små mängder under tre dagar på en vecka. Med dom andra två barnen har hela släppt ca 1 dygn innan barnen kommit ut!

Men nu är storhandling färdigt så nu blir det viloläge med förvärkarna som kom av det... Min kropp är helt slut efter dessa fyra dagarna med intensiva förvärkar..
  • niinnii87
    in the making skrev 2015-08-31 14:59:42 följande:

Fick en stor blödning natten mot söndag, åkte in på observation och där drog förlossningen igång lite smått, det stannade av igen vid 4cm sedan tid de hinnan och vips en timme senare var vi en prinsessa rikare i familjen ???? tyvärr lossade inte moderkakan så det blev operation (lokalbedövning) och fick inte träffa de andra på tre timmar och blodtransfusion idag eftersom jag förlorade 2,5L. Men nu mår vi bra och är superlyckliga!

Har ni namnförslag så tar vi tacksamt emot för vi var helt säkra på att det var en pojke..

Åååh grattis!!! :D

Jag hade Amelia som förslag på denna bebisen men sambon fick en tös i våras som fick de namnet.. Där har du ett förslag. Vi kommer antagligen att ta Alicia eller Noelia om vi får en flicka :) Men jag tror ju pojke ändå
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-08-31 20:43:39 följande:

Imorse var jag o gjorde andra hinnsvepningen, första verkade inte gjort någon verkan alls trots jobbiga förvärkar. Men nu hoppas vi på denna, inom en vecka får vi träffa vår nya familjemedlem iallafall :)

Jag måste bara fråga..
    Vrf & hur får man en hinnsvepning??
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-08-31 21:42:15 följande:
    Det kan hjälpa kroppen att starta igång förlossningen. Barnmorskan sveper runt med fingrarna så långt in det går för att reta igång hormonerna. Väldigt obehagligt tycker jag men det går fort.
    Hur kommer en sådan på tal? :) Börjar känna mig desperat efter bebis nu :D
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-09-01 07:27:38 följande:
    Med dottern erbjöd dom det när jag gått 8 dagar över tiden. Denna gången är det oro för stort barn från min sida och då provar dom med hinnsvepningarna innan dom sätter igång mig. Endel bm ställer upp utan problem om man frågar, och endel tycker att det är onödigt att vara där och pilla, men fråga kan man alltid :)
    Kanske kan ta upp det med min Bm på måndag då. Dock går jag ju in i vecka 40 på måndag. Men min oro för stor bebis har oxå varit stor under graviditeten då pappan vägde 4.9 när han föddes. Men min tidigare barn (med annan pappa) vägde 3.2 & 3.5..
  • niinnii87
    1StoltMamma skrev 2015-09-01 09:50:30 följande:

Så tjejer nu är våran månad här! Innan månaden är slut så har vi våran prins här! Som jag längtar men dock inga tecken mer än slemproppen son gick för 2 v sedan

Blivande 2 barns mamma
    Ja! Som vi väntat! :)

Snart är dom här! :)
  • niinnii87
    1StoltMamma skrev 2015-09-01 12:35:39 följande:
    När har du bf? Några känningar?
    Blivande 2 barns mamma
    13/9 . Alltså, egentligen inte men man hoppas att alla förvärkar o all molvärk är tecken. Men det tror jag inte.. :( slemproppen har väl smått börjat att släppa, är som små delar av den emellanåt. Nån enstaka gång om dagen knappt.. Men kan lika gärna vara flytningar oxå men BM tror att det är slemproppen som börjat ge med sig.

Själv då?
  • niinnii87
    1StoltMamma skrev 2015-09-02 10:46:03 följande:
    Slemproppen har släppt i 3 omgångar och fått en liten teckenblödning i lördags men nja nä inget som säger att de är igång på så sätt. Bara lite molvärk men inte mycket sammandragningar
    Blivande 2 barns mamma
    Hoppas de sätter igång snart!

Idag är min bebis lite lugnare. Är världens aktivaste bebis annars, men nu sover den trots iskall glass å iskall dricka. Några små sparkar emellanåt bara. Men den är inte lika galen idag. Så jag hoppas bebis vilar upp sig för en stundande förlossning. Känner mig själv helt förstörd idag. Trött, huvudvärk, halsbränna, molvärk & massa ilningar i bäckenet.
  • niinnii87
    1StoltMamma skrev 2015-09-02 10:46:03 följande:
    Slemproppen har släppt i 3 omgångar och fått en liten teckenblödning i lördags men nja nä inget som säger att de är igång på så sätt. Bara lite molvärk men inte mycket sammandragningar
    Blivande 2 barns mamma
    Hoppas de sätter igång snart!

Idag är min bebis lite lugnare. Är världens aktivaste bebis annars, men nu sover den trots iskall glass å iskall dricka. Några små sparkar emellanåt bara. Men den är inte lika galen idag. Så jag hoppas bebis vilar upp sig för en stundande förlossning. Känner mig själv helt förstörd idag. Trött, huvudvärk, halsbränna, molvärk & massa ilningar i bäckenet.
  • niinnii87

Hur går de på bebisfronten?

I onsdags föddes våran lilla pojk! :) 3 dagar över tiden.

• niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-09-19 14:41:32 följande:
    Grattis! :)

Vår son föddes den 7/9, blev igångsatt i vecka 39+1. Stor var han ändå redan då, 4545 gram o 55 cm lång, men allt gick jättebra.
    Tack! :)

Grattis själv! Sikken stadig grabb ni fick! :)
  • niinnii87
    1StoltMamma skrev 2015-09-20 09:52:30 följande:

I onsdags föddes våran son, storasyster är så stolt här hemma. Känns fantastiskt!

Blivande 2 barns mamma
    Grattis! Samma dag som våran kom! :)
Svar på tråden en positiv tråd bf september