• Emlan88

en positiv tråd bf september

Vad mysigt med en liten bula, här syns ingenting än, men denna gången hade jag lite mer "fluff" innan också. Förra graviditeten såg jag gravid ut vid denna veckan. Hade inskrivningen i måndags iallafall och dom ville redan att jag ska börja med järntabletter. Ultraljudet bokades till den 21/4, veckorna lär ju krypa fram till dess ;)

• Emlan88

Igår fick jag se ett litet hjärta slå, fick en blödning förra veckan med mag och ryggvärk så jag fick göra ett Vul där allt såg ut precis som det skulle. Så vi berättade för barnen också därefter när vi hade en bild att visa också på deras lilla syskon, dom blev så glada som vi trott o hoppats på :)

• Emlan88

Vad konstigt att ni inte fått kallelse till Rul än, här bokade vi det tillsammans med Bm på inskrivningen, så nu längtar jag bara till den 21:a :). Vi har kollat kön med de andra två o bestämt att vi inte ska göra det denna gången, även om jag är så himla nyfiken.

Har ni börjat få någon mage än? Här börjar det synas nu, i v.16, börjat använda mammabyxorna också, mycket bekvämare ;)

• Emlan88
    niinnii87 skrev 2015-07-17 18:32:02 följande:

Hur går det för er alla? <3

Det går framåt, o fort tycker jag. Haft semester en månad o går på graviditetspenning från idag, så jag kopplar av så gott det går med en 5-åring och 7-åring. Väntar på kallelse till tillväxtultraljud, senaste barnet vägde 4700 o fastnade på vägen ut, så det vill vi inte vara med om igen. Kan bli tal om igångsättning men vi får se :)

Hur går det för dig?
  • Emlan88

Här är min "lilla" kula, alla kommenterar hela tiden hur stor man är o undrar om det verkligen inte är två. Börjar bli lite tjatigt.

• Emlan88
    Stargi skrev 2015-07-21 12:11:51 följande:

ni som bäddat spjälsäng/vagga hur har ni bäddat? detta är mitt och sambons första så vi är väldigt osäkra på hur vi ska göra? ska det bäddas med kudde? täcke/filt? (har inga föräldrar att fråga) 

Vi har alltid bäddat med både täcke och kudde, kudden är nästintill helt platt så den har väl mest använts för syns skull :)
  • Emlan88

Hej på er, det börjar närma sig September äntligen! Hur mår ni?

Jag har varit på tillväxtultraljud idag, vecka 36+4, o bebisen ligger redan nu på ca 3400 gram, +19,2%. Så det var ju inte direkt lugnande, ska in o diskutera igångsättning. Min barnmorska sa att jag skulle ligga på dom ordentligt o gärna överdriva så vi får se hur det går. För övrigt mycket förvärkar nu, tryck neråt o sömnlösa nätter så jag känner mig så klar med denna graviditeten, efter söndag får den mer än gärna kika ut :)

• Emlan88
    niinnii87 skrev 2015-08-20 16:03:33 följande:

Hej!

Jo det verkar vara samma här. Mkt förvärkar, ont i ryggslut, fötter å anklar, trycket ner å trötthet.. Känner mig oxå rätt färdig med detta.

När har du bf då?

Oj... Undra hur stor min bebis är. Jag har bf 13/9..

Hur funkar de där med tul? Hur får man ett sådant? Blivande pappan här vägde ju 4,9 när han föddes så min oro för stor bebis är enorm...

När får du veta om du blir igångsatt då? Dom små liven verkar ju växa med otrolig fart nu i slutet.

Jag har Bf en dag innan dig då, den 12:e :)

Dom erbjöd mig ett tul för att dottern vägde 4700 när hon föddes, inga stora barn i familjen/släkten för övrigt så jag vet inte riktigt vad som hände. Men jag har varit orolig för denna förlossningen från början, så det är skönt att man tas på allvar.
  • Emlan88
    niinnii87 skrev 2015-08-28 22:25:59 följande:

Inga bebisar som börjat komma till världen än? :)

Tyvärr inte, längtar som en galning efter lite smärta nu ;) Fick en hinnsvepning i onsdags, haft mer förvärkar o slemproppen har lossnat lite men mer händer inte. Ny hinnsvepning på måndag och på fredag, funkar inte dom så blir jag igångsatt den 7:e, när jag är i 39+1. Så hur det än går är det ju snart dags att träffa det lilla livet :) Har du haft några känningar?
  • Emlan88
    in the making skrev 2015-08-31 14:59:42 följande:

Fick en stor blödning natten mot söndag, åkte in på observation och där drog förlossningen igång lite smått, det stannade av igen vid 4cm sedan tid de hinnan och vips en timme senare var vi en prinsessa rikare i familjen ???? tyvärr lossade inte moderkakan så det blev operation (lokalbedövning) och fick inte träffa de andra på tre timmar och blodtransfusion idag eftersom jag förlorade 2,5L. Men nu mår vi bra och är superlyckliga!

Har ni namnförslag så tar vi tacksamt emot för vi var helt säkra på att det var en pojke..

Stort grattis! Skönt att det gick så snabbt men tråkigt med komplikationer efteråt såklart. Har tyvärr inga namntips, vi har svårt med både pojk och flicknamn denna gången, men dottern heter Leija :)
  • Emlan88

Imorse var jag o gjorde andra hinnsvepningen, första verkade inte gjort någon verkan alls trots jobbiga förvärkar. Men nu hoppas vi på denna, inom en vecka får vi träffa vår nya familjemedlem iallafall :)

• Emlan88
    niinnii87 skrev 2015-08-31 21:17:42 följande:

Jag måste bara fråga..

Vrf & hur får man en hinnsvepning??

Det kan hjälpa kroppen att starta igång förlossningen. Barnmorskan sveper runt med fingrarna så långt in det går för att reta igång hormonerna. Väldigt obehagligt tycker jag men det går fort.
  • Emlan88
    niinnii87 skrev 2015-08-31 22:35:40 följande:

Hur kommer en sådan på tal? :) Börjar känna mig desperat efter bebis nu :D

Med dottern erbjöd dom det när jag gått 8 dagar över tiden. Denna gången är det oro för stort barn från min sida och då provar dom med hinnsvepningarna innan dom sätter igång mig. Endel bm ställer upp utan problem om man frågar, och endel tycker att det är onödigt att vara där och pilla, men fråga kan man alltid :)
  • Emlan88
    niinnii87 skrev 2015-09-19 09:38:16 följande:

Hur går de på bebisfronten?

I onsdags föddes våran lilla pojk! :) 3 dagar över tiden.

Grattis! :)

Vår son föddes den 7/9, blev igångsatt i vecka 39+1. Stor var han ändå redan då, 4545 gram o 55 cm lång, men allt gick jättebra.
Svar på tråden en positiv tråd bf september