• IMHO

en positiv tråd bf september

fyrklöver81 skrev 2015-01-27 11:58:54 följande:

Fler än jag som inte klarat av att jobba? Fick sjukskriva mig för några dagar i morse.

Samma här. Ligger i sängen och försöker få i mig blåbärssoppa utan att röra mig för mycket. Annars får jag inte behålla blåbärssoppan. :-/
  • IMHO
    1StoltMamma skrev 2015-02-11 10:37:16 följande:

Fy mitt illamående blir värre och värre... Får ringa bm och se om hon kan skriva ut något. Någon mer än jag som lagt på sig? Dock 1 kg men ser mer ut och äter inte en massa onyttig? Men men är bara i v 8

Mitt illamående förvärras också. Lergigan Comp räcker inte så jag ska få nåt komplement nu. Får jättebra stöd från mvc trots att jag inte ens blivit inskriven än. Sjukskriven blev jag däremot redan i v 7. Går snart in i v 9. Längtar efter viktuppgång men hittills har jag kräkt ner mig 2 kg. Magen är dock mer svullen. Det kanske är min hjärna som krympt.
  • IMHO

Efter långvarigt illamående är jag tillbaka på inskrivningsvikten (och banan). Nu har jag till och med (ibland) en sån här liten 16-veckorsmage.
  • IMHO
    1StoltMamma skrev 2015-04-01 22:37:15 följande:

Fina magar. Jag har också fått en rejäl kula men även en del på sidorna, blivit rätt bred :/ men kulan är välkommen haha

Precis, det känns verkligare nu när man inte bara ser tjock ut.
  • IMHO
    Stargi skrev 2015-07-21 12:11:51 följande:

ni som bäddat spjälsäng/vagga hur har ni bäddat? detta är mitt och sambons första så vi är väldigt osäkra på hur vi ska göra? ska det bäddas med kudde? täcke/filt? (har inga föräldrar att fråga) 

Att inte ha föräldrar att fråga kan i vissa fall leda till att du undviker inaktuella råd. Vad forskningen kommit fram till om spädbarnens bästa de senaste 25 åren har iaf inte mina föräldrar koll på av naturliga skäl.

Hittade följande citat på trygg hansas hemsida som hade många andra bra (forskningsbaserade) spädistips. Hemsidan är www.tryggabarn.nu/0-ar/fragor-och-svar-spadbarn/expertsvar-om-nyfodda

"Ska små barn ha kudde?

Tanken är att en tunn mjuk kudde skulle avlasta trycket mot huvudet och på det viset minska risken för att bakhuvudet blir platt. Det finns inga övertygande undersökningar som visar att det är bra med kudde. Därför kan man avstå från kudde till spädbarn det första halvåret."
  • IMHO

Nästa milstolpe 37+0 nåddes vid midnatt. Nu är det ingen prematur längre. Fyra timmar senare vaknade jag med vad jag trodde var värkar. Tio minuters mellanrum fram till kl 7. Sedan sov jag och sambon förvånande nog till kl 10.30, så det var visst förvärkar, men kraftigare än vad jag upplevt hittills. Inget vatten och ingen propp, men bebisen gör sig ständigt påmind med sitt gulliga knölande.

• IMHO
    in the making skrev 2015-08-31 14:59:42 följande:

Fick en stor blödning natten mot söndag, åkte in på observation och där drog förlossningen igång lite smått, det stannade av igen vid 4cm sedan tid de hinnan och vips en timme senare var vi en prinsessa rikare i familjen ???? tyvärr lossade inte moderkakan så det blev operation (lokalbedövning) och fick inte träffa de andra på tre timmar och blodtransfusion idag eftersom jag förlorade 2,5L. Men nu mår vi bra och är superlyckliga!

Har ni namnförslag så tar vi tacksamt emot för vi var helt säkra på att det var en pojke..

Grattis! Vi tror vi väntar en tjej, men av olika anledningar finns det vissa namn vi fått sortera bort trots att vi gillar dem: Ester, Saga, Lydia, Lovisa, Lina, Matilda och Tilda t.ex. Kanske kan inspirera (eller avskräcka? )
Svar på tråden en positiv tråd bf september