en positiv tråd bf september
Fler än jag som inte klarat av att jobba? Fick sjukskriva mig för några dagar i morse.
Fler än jag som inte klarat av att jobba? Fick sjukskriva mig för några dagar i morse.
Fy mitt illamående blir värre och värre... Får ringa bm och se om hon kan skriva ut något. Någon mer än jag som lagt på sig? Dock 1 kg men ser mer ut och äter inte en massa onyttig? Men men är bara i v 8
Fina magar. Jag har också fått en rejäl kula men även en del på sidorna, blivit rätt bred :/ men kulan är välkommen haha
ni som bäddat spjälsäng/vagga hur har ni bäddat? detta är mitt och sambons första så vi är väldigt osäkra på hur vi ska göra? ska det bäddas med kudde? täcke/filt? (har inga föräldrar att fråga)
Nästa milstolpe 37+0 nåddes vid midnatt. Nu är det ingen prematur längre. Fyra timmar senare vaknade jag med vad jag trodde var värkar. Tio minuters mellanrum fram till kl 7. Sedan sov jag och sambon förvånande nog till kl 10.30, så det var visst förvärkar, men kraftigare än vad jag upplevt hittills. Inget vatten och ingen propp, men bebisen gör sig ständigt påmind med sitt gulliga knölande.
Fick en stor blödning natten mot söndag, åkte in på observation och där drog förlossningen igång lite smått, det stannade av igen vid 4cm sedan tid de hinnan och vips en timme senare var vi en prinsessa rikare i familjen ???? tyvärr lossade inte moderkakan så det blev operation (lokalbedövning) och fick inte träffa de andra på tre timmar och blodtransfusion idag eftersom jag förlorade 2,5L. Men nu mår vi bra och är superlyckliga!
Har ni namnförslag så tar vi tacksamt emot för vi var helt säkra på att det var en pojke..