Inlägg från: Sommarbus14 |Visa alla inlägg
  • Sommarbus14

en positiv tråd bf september

Linnea72 skrev 2015-02-02 18:01:31 följande:

Jag är nu i vecka 10, har inte kräkts på ett par dagar (woho!) men mår fortfarande väldigt mkt illa och är så utmattad. Så känner igen er känsla av enorm trötthet. Jag är ofta helt väck, kommer inte ihåg de lättaste sakerna och går fel. Haha!

Men jag har en fråga. Jag har ofta väldigt ont, kommer på kvällen. Det sitter nere i magen och i ländryggen. Det liksom hugger/nyper. Jag har aldrig haft blödningar och såg ett fint hjärta slå i vecka 7. Märker även att magen växer. Känner mig inte så orolig. Men detta är ju min första graviditet, så undrar mkt och självklart blir jag orolig eftersom man sällan hör kvinnor som har så ont.

Jag har hört att vissa får mer växtvärk än andra. Finns det någon här inne som känner igen sig i det jag skriver? Var snälla och skräm inte upp mig mer bara.

Hej! Jag får jätteväxtvärk haft så ont så de nästan tar andan i bland när de hugger å nyper till, vart lite orolig men bm sa de är vanligt. De kommer å går, kan va dagar i streck från inget på en vecka å sen bara komma igen. Inget konstigt på VUL i vecka 8+5 är idag 9+2 :)
  • Sommarbus14

Hihi jag har bara smygt här med :) är beräknad 4/9, 30

År gammal strax andra barnet, min stora tjej är strax 9 :)

Var tvungen å fråga varför ni har så långt mellan besöken? Jag va där 22/1 å nästa tid 19/2, va konstigt att ni inte kommer något emellan?

• Sommarbus14
    fyrklöver81 skrev 2015-02-02 21:27:47 följande:
    Jag valde själv att slå ihop hälsosamtslet och inskrivningen. Sen eftersom jag är frisk och det är Mitt tredje barn så är basprogrammet utformat så. Vet inte om det är olika för olika landsting? Men det känna som lång tid.
    Ja klart 3:e barnet så är man kanske rutinerad med, hur gamla är dina barn?

Jag känner mig helt grön på de här haha min tös blir ju 9 i Mars kommer typ inte i håg något känns de som. Har du fått tid för RUL än då?
  • Sommarbus14
    niinnii87 skrev 2015-02-02 22:38:49 följande:
    Samma här. Tredje barnet å hade inskrivningen å hälsosamtal samtidigt. Va dock där för UL för en vecka sen å två dagar efter det inne för att ta blodprover + extra blodprover för att kolla mig då min mamma haft stroke sen jag födde barn senast.

Mina troll här hemma är snart 5 & 7 :) superstolta blivande storasyskon!

Har även fått RUL bokad i april. Räknade de till att jag då är i vecka 19. Känns som en evighet bort!
    Kan jag tro dom är! Min tös fick rena chocken när vi berättade hon skrattade och grät samtidigt :) hon har velat ha syskon sen hon kunde prata typ haha :)

Jag gör oxå RUL i april nån gång inte fått tid än dock, får säkert de nästa besök. Spännande :)

Hur mår ni alla? Jag får slängar av trötthet och illamående, jobbar jag heldagar är jag helt död efter jag slutat. Pluggar 100% och jobbar 100, som tur är är utbildningen snart klar! Ska bli sååå skönt! Å kunna koppla av å vila lite :) nu får man tvinga upp ögonen nästan.
  • Sommarbus14
    beetroots skrev 2015-02-08 23:51:49 följande:
    herregud hur orkar du?! Jag orkar knappt städa eller plugga och jag är hemma hela dagarna, jag kan nog ha blivit lite lat, haha!

Jag kräktes för första gången häromdagen när jag var ute och gick! Är i vecka nio så klarade mig några veckor utan iaf :)
    Haha jag orkar inte ligger så mycke efter nu känns de som, har typ tillbringat några veckor i sängen efter jobbet, känner

Mig lat å förslappad, hoppas man blir piggare snart!
  • Sommarbus14
    1StoltMamma skrev 2015-02-10 07:46:22 följande:

Denna yrsel är så jobbig och illamåendet som dyker upp från och till..... Har ni också mycket konstiga drömmar?

Jag drömmer tydliga jätteskumma drömmar typ varje natt! Får oxå yrsel emellanåt skit jobbig känns som marken gungar under en typ :-/
  • Sommarbus14
    beetroots skrev 2015-02-10 12:26:19 följande:
    Tydliga *
    Haha eller hur jag drömde att tandläkaren stoppade in skenor i munnen häromdagen som jag plockade ur efter en två dagar som dom glömt i min mun, när jag vaknade letade jag efter dom på

Nattduksbordet, så rubbad man känner sig, har oxå börjat vakna av minsta ljud på nätterna, helt ovant för å va jag sover som en stock annars. Härligt å va gravid ;)
  • Sommarbus14
    Tejasmamma skrev 2015-02-10 20:48:16 följande:

Jag ligger bara och kräks hela tiden, sover och kräks! Idag är jag jätte deppig, hur ska jag orka en till graviditet egentligen? 

Höstmammor 2015 på fb: www.facebook.com/groups/789791567736055/

Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
    Usch din stackare! Hoppas de går över strax! Jag har spytt två ggr hittills bara, så jag har de för bra! Har du kräkts hela graviditeterna förr?
  • Sommarbus14

Hej tjejer! Skönt vissa mår bättre, å trist för er med H :( jag tycker mitt illamående blir värre å värre :-/ mår illa av och äta, mår illa om jag inte äter, enda som hjälper är och ligga still å äta lite hela tiden. Blir sköna gains på den här graviditet känner jag :-/

• Sommarbus14
    in the making skrev 2015-03-04 18:30:14 följande:

Hur har ni det alla positiva själar?

Jag har varit lite negativ och nojig ett tag men vaknade imorse med denna kula

phpptcUT268678.jpg

Jag var rejält kissnödig men den övre delen var hård och jag gissar på att blåsan tryckt upp livmodern, kan det vara så?

Det känns även som att magmusklerna börjat dela dig, någon fler som kännt det?

Snygg bula! Jag är ju en rundis sen innan så har ingen tydlig bula men däremot kan jag nog känna att de börjar bli lite bebisput under fläsket hahaha :) är oxå lite nervig sådär alltså den här perioden när man mår bättre och innan UL och man börjar känna är nog värst alltså haha :)
Svar på tråden en positiv tråd bf september