• Emlan88

en positiv tråd bf september

Hej! Hänger gärna på er här :)

Plussade igår när min mens var beräknad o gick in i vecka 4+0 idag, Bf 17 September.

Blir vårat tredje, har en son på 7 år o en dotter på 5 som tjatat om syskon länge ;)

Lite ömma bröst och molvärk känner jag av än så länge.

• Emlan88

Jag äter Mittval Kvinna som jag blev rekommenderad när vi började försöka bli gravida i Augusti, har också hört att man bara behöver dom fram till vecka 12. Inga cravings här än, med dom andra två var jag sugen på sura saker, kunde äta massa citronklyftor utan att röra en min o det gör jag inte i vanliga fall ;)

• Emlan88
    supertrouper skrev 2015-01-14 12:38:40 följande:

Kom precis från VUL, 2 pickande hjärtan fick vi se! Shit vad läskigt med tvillingar! De mätte perfekt, lika stora är de. Känns så bra!

Åh, vad roligt med tvillingar, grattis :)
  • Emlan88

Jag ringde o bokade inskrivning igår, så den 2:a Mars är det dags, går förhoppningsvis fort dit. Just nu känns det som tiden går jättesakta, vill ju berätta för alla men tycker det är för tidigt, vecka 6 idag. En kompis (som är barnmorska) och min bror är dom enda som vet. Har ni berättat än eller när tänker ni göra det? :)

• Emlan88
    NattaLind skrev 2015-01-16 09:57:27 följande:

Våra föräldrar vet och min bästa vän. Bra ifall något skulle hända. Annars kommer vi berätta för alla inklusive jobbet efter UL i vecka 12 :)

Ja, jag tänkte på det också, skulle något hända kommer jag ju ändå prata med mamma, för vi pratar ju om allt. Men min svärmor däremot, hur go som helst men en riktig skvallertant ;) Inte säker på att hon kan hålla tyst.
  • Emlan88

Haha :P

Våra barn blir 5 och 7 i Mars, o dom berättar vi nog för efter vecka 12, när vi helt enkelt tycker att allmänheten får veta för dom kommer inte vara tysta om det ;)

• Emlan88
    Nydahl skrev 2015-01-20 13:44:58 följande:

Råkade använda nässpray som man inte ska använda om man är gravid :( är jätte förkyld och tänkte inte alls på att nässpray är någon man inte ska ta !! Är lite orolig nu

Får man inte? Hade jag ingen aning om, många blir ju beroende av nässpray under graviditeten, men dwt kanske beror på vilken sort det är.
  • Emlan88

Vad jobbigt för er med illamående hela tiden :( Peppar, peppar inget sånt här än, däremot har jag knappt någon aptit men är hungrig ofta. Kan inte äta mycket innan jag känner mig mätt heller, väldigt ovanligt för mig då jag brukar stoppa i mig ganska mycket. Inte ens sötsugen :/

• Emlan88
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-27 23:37:26 följande:

Nähäää ???? kan det stämma ?????? Trodde typ jag var i v 5+1

Dubbelkolla e du snäll

Prova Familjelivs graviditetsuträknare :)
  • Emlan88
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-28 12:44:37 följande:

Jag hittar den inte ????

Kolla under "Hem" så ska det ligga där :)
Svar på tråden en positiv tråd bf september