• 89an

en positiv tråd bf september

Hoppar in här jag också. Läser några andra bf september trådar också och ser att det är lite återkommande folk, men så roligt att följa ju :)

Plussade 7/1, v 6 (5+2) idag och BF 15/9 som det ser ut nu.
    Både jag och min man är 25 (blir 26 i år).

• 89an
    1StoltMamma skrev 2015-03-27 20:23:42 följande:

Jag blir nästan otålig, jag har fortfarande inte fått kallelse till rul sist fick jag kallelse sent också men hallå...

Jag har inte heller fått kallelse. Har bf den 13/9... Är ganska lugn över graviditeten, men är sjukt missnöjd över vårdbemötandet från Malmö/Lund-regionen. Har i princip landets bästa sjukhus, men vad spelar det för roll när det är omöjligt att få kontakt med vården? Går in i vecka 17 idag eller imorgon och har alltså inte fått kallelse än. Var på inskrivning i vecka 15 eftersom de har så dåligt med tider och först inte ville lyssna på vilken vecka jag var i utan räknade från senaste mens, fast den gav helt hel datum. När jag var hos bm för hälsosamtal sa hon i princip bara: "men oj, då kan vi ju inte skriva in dig så tidigt som vi tänkt. Men nästa lediga tid vi har är först mycket senare". Ångrar att jag inte valde att gå helt och hållet privat, men orkar inte ändra nu. Får väl se om den där kallelsen dyker upp i veckan. Kommer väl vara i v25 när det blir dags för RUL xD
  • 89an

Tack för sympatin!

Ja, det känns lite tråkigt att det inte skötts bättre än så. Det som är jobbigt också är att jag pluggar och vi har väldigt mycket obligatoriska moment nu med examinationer och sådär, så jag vill ju gärna veta så jag kan planera mina dagar. Vi fick iaf önska när på dygnet vi ville ha tid, så jag hoppas de tar det i beaktande. Men med tanke på hur sent det är kommer vi säkert få en överbliven tid. Det blir väl uppbokat snabbt där tänker jag. De kunde inte heller svara på om vi skulle få göra ultraljudet i Malmö eller om vi behöver åka till Lund, eftersom Malmö har så hög belastning. Jaja, mycket gnäll i denna positiva tråd från mig nu.

Något som faktiskt ÄR positivt är att jag mår mycket bra och har gjort mestadels av graviditeten än så länge. Det gör nog att jag inte känner mig så stressad över den där UL-tiden. Vi har även gjort KUB privat och vet att det inte är några allvarliga fel på bebisen, enligt vad man kunde se då iaf. Plus att det ibland kan vara lättare att se kön (vilket vi vill) om man är lite längre gången. :) Men man blir ju otålig. :P

• 89an
    1StoltMamma skrev 2015-03-31 07:52:53 följande:
    Denna gången vill vi också se kön om liten vill visa haha. Förra graviditeten gjorde vi inte de så denna gången så vill jag haha.. Denna gången tror jag även att vi ska göra ett 3D ultraljud faktiskt.
    Vad roligt. Detta är vårt första och egentligen spelar ju inte könet någon roll. Anledningen till att vi vill veta är för att vi har haft våra namn klara i flera år, så vi vill liksom veta "vem" som är där inne. För anknytnings skull mest.

Ja, vi fick faktiskt ett 3D-ultraljud under KUBen. Då switchade barnmorskan över från 2D till 3D. Riktigt häftigt att se även om bebis var liten då.

Apropå mage så är jag större än vanligt, men har jag vanliga kläder på mig (i mitt val vid klänning eller kjol) så syns det inget. Det är liksom ingen gravidmage än. Bara lite större mage än annars. Varierar också mycket från dag till dag.
  • 89an

Nu har jag äntligen fått en RUL-tid. Fick dock jaga efter den själv. Men det är en annan historia som inte passar i en positiv tråd. Haha!
    21 april blir det i alla fall av. Kommer vara i v20 då (19+1 tror jag). Äntligen något att se fram till!

Svar på tråden en positiv tråd bf september