Inlägg från: NattaLind |Visa alla inlägg
  • NattaLind

en positiv tråd bf september

Härligt med en positiv tråd! Känns som att de flesta trådar blir så influerade av oro och negativitet. Självklart ska man få ventilera det också, men jobbigt för en annan som inte oroar sig (ännu) :)

Ska vara i vecka 6 (5+5) och har BF 9/11 :)

• NattaLind
    Emlan88 skrev 2015-01-16 09:50:21 följande:

Jag ringde o bokade inskrivning igår, så den 2:a Mars är det dags, går förhoppningsvis fort dit. Just nu känns det som tiden går jättesakta, vill ju berätta för alla men tycker det är för tidigt, vecka 6 idag. En kompis (som är barnmorska) och min bror är dom enda som vet. Har ni berättat än eller när tänker ni göra det? :)

Våra föräldrar vet och min bästa vän. Bra ifall något skulle hända. Annars kommer vi berätta för alla inklusive jobbet efter UL i vecka 12 :)
  • NattaLind
    Emlan88 skrev 2015-01-16 10:16:11 följande:
    Ja, jag tänkte på det också, skulle något hända kommer jag ju ändå prata med mamma, för vi pratar ju om allt. Men min svärmor däremot, hur go som helst men en riktig skvallertant ;) Inte säker på att hon kan hålla tyst.
    Haha nej min svärmor tänkte berättade för hennes familjeplacerade son på 9 år.... eeeeh, neeej! Det sa vi åt henne att hon INTE fick :P
  • NattaLind

Tjejer - hur aktiverar ni er när ni är golvade av trötthet? Jag är så otroligt seg och trött och fattar inte hur jag ska motivera mig i helgen. Vill röra på mig och ut och gå då jag känner mig så uppblåst, men hur ska jag orka?! :)

• NattaLind
    Hade inskrivningssamtal idag, samma dag som jag går in i vecka 9! :)

Jag gjorde blodprov inför KUB och när jag ska på det vanliga ultraljudet i vecka 12 som är standard här så kommer dom också att mäta. Då får vi reda på hur stor risken är. Dock kommer jag inte göra fostervattenprov på risken är hög, för 1 av 100 leder till missfall. Inte värt det. 
  • NattaLind
    Mamma2014 skrev 2015-01-29 13:35:55 följande:
    jag är i v 8+1 idag så då har vi nästan samma bf =)

jag skulle nog göra fostervattenprov om jag skulle få hög sannolikhet för att barnet har kromosomfel, men det blir man ju bara erbjuden om risken för kromosomfel är hög. Jag är mest intresserad av att se att bebis fortfarande lever när risken för missfall minskat.
    Vad kul! :) Hur är symtomen?

Jag är nog för skraj, just det att 1 av 100 får missfall. Men vi får se, där och då kanske man tänker annorlunda om man nu skulle få ett högt utslag!
  • NattaLind

Jag tycker det känns lite obehagligt just vid inträngandet, och att själva sexet känns lite annorlunda "inuti". Dock fortfarande väldigt skönt och kommer på typ 3 min :P Men lite annorlunda är det. Dock inga blödningar ännu och ingen molvärk efteråt :)

Svar på tråden en positiv tråd bf september