Inlägg från: MillisVanillis |Visa alla inlägg
  • MillisVanillis

en positiv tråd bf september

Jag vill vara med här om jag får :) plussade i söndags, är i v 5 (4+2), andra barnet. Bf 16/9 :D

• MillisVanillis

Här känner jag av illamående, ömma bröst, öm i rygg och bäcken, trött till och från. Otrooligt svullen på em/kvällar. Och en allmänt konstig känsla i kroppen, känner mig stor som ett hus fast inuti, på utsidan har jag aldrig känt mig så snygg :)

• MillisVanillis
    Nydahl skrev 2015-01-10 22:58:28 följande:

Ja de blir kul att följas åt :)

Vi kan även lägga upp bilder, kanske ingen som vill de just nu men om några veckor ;)

När kom er mage förra grav?

Jag kan lägga upp :) v 4+2 och jättesvullen, inte platt mage innan men ser inte ut så här.

Magen kom tidigt förra gången oxå men har ingen bild på det i telefonen.
  • MillisVanillis

Jag kontaktade mvc förra onsdagen för att få en tid som passar med jobbet :) plus att jag vabbade så slapp ringa från jobbet :)

• MillisVanillis
    supertrouper skrev 2015-01-12 19:24:19 följande:

Hmm ... när jag pratade med MVC sa hon att det var en tid för inskrivning jag fick den 20/1 men nu när jag ser att ni andra fått tid för hälsosamtal innan inskrivning undrar jag om det blir det istället.

Känner verkligen inget behov av att träffa BM bara för att få predikan om vikten av att hålla vikten och avstå från narkotika, tobak och alkohol. Det är inget jag beblandar mig till vardags heller (inte helnykterist men dricker väldigt sällan och då väldigt måttligt). Och att man inte ska "äta för två" vet jag ju redan. Är det bara jag som tycker det där hälsosamtalet är rätt onödigt för de flesta människor? Jag förstår att det är obligatoriskt första gången, men det är ju samma info andra gången.

Vi har bara inskrivning, hade inget hälsosammare förra barnet heller så alla kanske inte har det separat :)

Jag äter bara för en halv, har hittills gått ner 1,5 kg sen jag plussade.
  • MillisVanillis
    supertrouper skrev 2015-01-14 12:38:40 följande:

Kom precis från VUL, 2 pickande hjärtan fick vi se! Shit vad läskigt med tvillingar! De mätte perfekt, lika stora är de. Känns så bra!

Åh vad mysigt :) spännande med tvillingar :)
  • MillisVanillis
    fyrklöver81 skrev 2015-01-24 11:56:32 följande:

Åh jag mår så dåligt. Orkar inte göra något . Får dåligt samvete mot barnen . Imorse kräktes jag och mannen jobbar.:/ känner mig ynklig.

Någon mer som mår så sjukt dåligt?

Jag minns inte att jag mådde så dåligt förra gången.

Jag mår oxå sjukt dåligt. Förra grav mådde jag lite illa och var trött bara i början. Nu känner jag mig så ynklig, yr, svimfärdig, äckligt illamående, svag och darrig. Men glad ändå, önskar att tiden gick lite fortfare bara så jag kunde n lite bättre :)
  • MillisVanillis
    vangbang skrev 2015-01-24 21:59:00 följande:

Åh stackars alla er som mår så illa smile4.gif det gjorde jag med första.. låg i sängen (badrumsgolvet) o kunde inget annat att kräkas i tre månader. Men denna gången verkar jag klara mig med trötthet o lite illamående.

TILL ER SOM MÅR RIKTIGT ILLA! KÖP ÅKSJUKETABLETTER! Gud värt vill jag lova!

För mig funkade åksjuketabletterna förra graviditeten men inte denna. Det enda som funkar just nu är Lergigan, fått recept från vårdcentralen, har bett om de som heter Comp som har lite koffein i så blir jag inte så trött av dom :)

Hoppas det går över för er andra snart :)
Svar på tråden en positiv tråd bf september