• rosali84

en positiv tråd bf september

Får jag oxå vara med här? Behöver mer positiva inlägg och tankar nu, då jag själv känner att oron börjar äta upp mig. Bara efter att ha läst era inlägg här känns det redan lite bättre.

Är i v 6+5 idag. Mina symtom kommer och går, men oftast finns de där. Det är superkänsliga bröstvårtor, illamående (som konstant åksjuka) och extrem trötthet. Gasig och uppblåst mage känner jag oxå av. Känner mig svullen om magen, men är inget som syns än.

Detta är mitt och sambons 2:a barn. Har en dotter född -12. Med henne fick jag ingen mage förrän nån gång efter v 20, vid RUL då syntes det inte alls att jag var gravid och det var lätt att dölja länge på jobbet. Spännande att se hur det blir med det denna gången.

• rosali84
    supertrouper skrev 2015-01-12 19:24:19 följande:

Hmm ... när jag pratade med MVC sa hon att det var en tid för inskrivning jag fick den 20/1 men nu när jag ser att ni andra fått tid för hälsosamtal innan inskrivning undrar jag om det blir det istället.

Känner verkligen inget behov av att träffa BM bara för att få predikan om vikten av att hålla vikten och avstå från narkotika, tobak och alkohol. Det är inget jag beblandar mig till vardags heller (inte helnykterist men dricker väldigt sällan och då väldigt måttligt). Och att man inte ska "äta för två" vet jag ju redan. Är det bara jag som tycker det där hälsosamtalet är rätt onödigt för de flesta människor? Jag förstår att det är obligatoriskt första gången, men det är ju samma info andra gången.

Äta för 2??? Jag äter nog för ett helt fotbollslag MINST!!! Konstant hungrig och äter jag inte så mår jag dåligt. Frukt hjälper tyvärr ej :( Kommer inte sluta bra på vågen det här ;)

Här har vi inte separata hälsosamtal, utan det går in i inskrivningen. Iaf var det så för 3 år sedan när jag väntade dottern. Nu har jag inte ringt BM än. Blir nog att jag gör det i nästa vecka. Går in i v 8 imorgon.
  • rosali84
    supertrouper skrev 2015-01-14 12:38:40 följande:

Kom precis från VUL, 2 pickande hjärtan fick vi se! Shit vad läskigt med tvillingar! De mätte perfekt, lika stora är de. Känns så bra!

Vad härligt!!! Min dotter har flera tvillingkusiner! Jättemysigt! Sambons syster har 2 tvillingpojkar på 6 år och hans bror har 2 tvillingtjejer (enäggs) på 1 år. Så sannolikheten att vi oxå skulle få tvillingar är nog minimal ;)
  • rosali84
    BortaIdetBlå skrev 2015-01-21 09:25:58 följande:

Jag hoppar med in här!

Första barnet och är beräknad att föda den 25 sept.

Ska på hälso samtal den 10/2 och ni får gärna berätta vad dem gör o säger på samtalet :)?

Är i v 4+3 (lite osäker, appen säger oxå V5 för mig)

Det betyder att du är i v 5 och att du har gått 4 fulla veckor och 3 fulla dagar.
  • rosali84
    Nydahl skrev 2015-01-29 07:58:46 följande:

Vul idag kl 14:00 nervös ! Är i vecka 8+4, hoppas jag

Hur gick det??
  • rosali84
    Moonlight83 skrev 2015-02-08 13:30:56 följande:

Får tyvärr lämna er i dag.Efter kraftig mensvärk och att ha blödigt i över 2 veckor så fick vi i dag missdall i v10.

Neeej, vad tråkigt!!!
  • rosali84
    89an skrev 2015-03-29 21:08:00 följande:
    Jag har inte heller fått kallelse. Har bf den 13/9... Är ganska lugn över graviditeten, men är sjukt missnöjd över vårdbemötandet från Malmö/Lund-regionen. Har i princip landets bästa sjukhus, men vad spelar det för roll när det är omöjligt att få kontakt med vården? Går in i vecka 17 idag eller imorgon och har alltså inte fått kallelse än. Var på inskrivning i vecka 15 eftersom de har så dåligt med tider och först inte ville lyssna på vilken vecka jag var i utan räknade från senaste mens, fast den gav helt hel datum. När jag var hos bm för hälsosamtal sa hon i princip bara: "men oj, då kan vi ju inte skriva in dig så tidigt som vi tänkt. Men nästa lediga tid vi har är först mycket senare". Ångrar att jag inte valde att gå helt och hållet privat, men orkar inte ändra nu. Får väl se om den där kallelsen dyker upp i veckan. Kommer väl vara i v25 när det blir dags för RUL xD
    Tråkigt med sånt bemötande :( Verkar vara väldigt olika rutiner på olika ställen i landet. Här är det alltid inskrivning mellan v 9 och v 12. Tid för RUL får man på inskrivningen (BM har samma datasystem som sjukhuset, så hon bokar själv in och skriver ut kallelsen). Tycker 2 v innan är väldigt sent att få en tid. Inte alltid lätt att ordna med jobb och barnomsorg på så kort tid.

Var på min inskrivning i början av februari och har tid för RUL i nästa vecka, 8/4. Är då i v 20 (i v 19 nu).
Svar på tråden en positiv tråd bf september