• Lovven

en positiv tråd bf september

Jag hoppar in här också :) har bf 1 sept och är alltså i vecka 7. Det här är mitt första och jag är glad men livrädd :) min sambo har en snart 4 åring sen tidigare som vi har varannan vecka. Jag är svullen som en boll, mina bröst sprängs och jag har halsbränna :)

• Lovven

Oj jag har verkligen inte fått mage ännu. Vilken vecka är ni i? Jag är ändå i vecka 7

• Lovven

Jag längtar efter min mage :) vaknar med ångest nästan varje dag, sen brukar det gå över. Någon som känner igen sig? Vad jobbar ni med?

• Lovven

Det är svårt att hålla för sig själva tycker jag! Vill ju gärna dela sina känslor!

• Lovven
    Moonlight83 skrev 2015-01-12 19:13:50 följande:

Har inte ringt bm ännu,vul på torsdag så ringer nog efter det.Behöver inget hälsosamtal då det bara är 6 månader sedan jag var på ett.Så tar inskrivningen direkt.Tänkte att jag bokar bud samtidigt som jag är på vul med.

Vad är bud?
  • Lovven
    supertrouper skrev 2015-01-12 19:24:19 följande:

Hmm ... när jag pratade med MVC sa hon att det var en tid för inskrivning jag fick den 20/1 men nu när jag ser att ni andra fått tid för hälsosamtal innan inskrivning undrar jag om det blir det istället.

Känner verkligen inget behov av att träffa BM bara för att få predikan om vikten av att hålla vikten och avstå från narkotika, tobak och alkohol. Det är inget jag beblandar mig till vardags heller (inte helnykterist men dricker väldigt sällan och då väldigt måttligt). Och att man inte ska "äta för två" vet jag ju redan. Är det bara jag som tycker det där hälsosamtalet är rätt onödigt för de flesta människor? Jag förstår att det är obligatoriskt första gången, men det är ju samma info andra gången.

Hur lätt är det att inte äta för två när man är vrålhungrig hela tiden!? Haha jag är rädd att jag ska gå upp typ 20 kg!!
  • Lovven
    fyrklöver81 skrev 2015-01-12 19:54:00 följande:

Ni som ska göra VUL, va har ni för anledning till detta? Är lite sugen med, men vet inte vad jag ska säga som anledning. Hör finns det privat klinik som gör det för 300kr. :)

Jag ska göra det på måndag pga oro och ångest. Kände att jag inte kunde ta till mig graviditeten riktigt och har mått dåligt behövde bara förklara detta för mvc så bokade de in. Har mått myyyycket bättre sedan ul blev inbokat. Är i v7
  • Lovven
    mami0912 skrev 2015-01-12 20:27:37 följande:

Godkväll. Tiden går verkligen undan, är i vecka 6 redan. Bara 34 kvar

Idag fick jag pratat med min barnmorska och ska på inskrivning 9/2 :) Ska bli så mysigt att få göra detta en tredje och sista gång :)

Jag är också jättesvullen, har inte vågat ställa mig på vågen än. Haha. Min arbetsbyxor börjar redan sitta tight.. Hur ska detta sluta

Är det någon här som har någon känsla vad de är för filur som ligger i magen? :)

Jag går in i vecka 8 på onsdag :) jag har fått för mig att det är en kille. Vet inte varför men jag kommer kolla när det är dags :)
  • Lovven
    SmalltownGirl skrev 2015-01-13 09:27:29 följande:

Jisses, allt jag äter smakar salt! Och då menar jag SALT. Älskade salt tidigare men nu smakade frukostmackan med skinka (förvisso) bara salt.

Jag mår mest illa om jag inte äter när jag blir hungrig, och de går på 0-1 sekunder, sen slår det om och då får jag tvinga i mig allt jag ser för illamåendet ska släppa.

En fråga, äter ni folsyra dagligen?

På mvc rekommenderade de vitaminer och folsyra så numera äter jag det varje dag :)
  • Lovven
    fyrklöver81 skrev 2015-01-13 13:14:51 följande:

Någon mer än jag som har sjuka humörsvängningar? Är hemma idag och ligger på soffan och domderar :/ det är så jag skäms. I eftermiddag måste jag rycka upp mig och baka lite med mina fina barn.

Jag! Ena dagen lycklig och super glad, andra nere och vill bara gå i ide.
  • Lovven

Jävla konstiga cravings man kan ha! Jag är typ sugen på ananas, blodgrape (som jag inte ens gillar annars), specifikt baconchips och korv med mos. Inga av dessa är mina vanliga favoriter haha!

Svar på tråden en positiv tråd bf september