Inlägg från: Moonlight83 |Visa alla inlägg
  • Moonlight83

en positiv tråd bf september

Hej.Hoppar gärna in här.Plussade på julafton är nu i vecka 6+4.Har en dotter som fyller 5 om 2 veckor som tjatat länge om syskon.Hon kommer få veta det på sin födelsedag.Vi har kämpat i 2,5år för att få syskon.Har ett ma i v18 och ett mf i v 6 tidigare i år så vi kommer få gå på extra vul nu i början.Ska dit på torsdag i v 7+3 till att börja med.

• Moonlight83

Är är västa symtomen trötthet, illamående samt att jag är väldigt känslig för lukter.Klarar knappt av att steka mat.

Sedan har jag börjat märka av humörsvängningar och svårt att sova den senaste veckan.

Längtar till torsdag och vul.

• Moonlight83

Jag har tydligen fått mage.Träffade en gammal jobbarkompis från mitt förra jobb som lite försynt frågade om jag väntar.Gaa vill ju hålla det hemligt tills vi gjort kub.Men verkar bli svårt.

Bf 5/11

• Moonlight83

Har inte ringt bm ännu,vul på torsdag så ringer nog efter det.Behöver inget hälsosamtal då det bara är 6 månader sedan jag var på ett.Så tar inskrivningen direkt.Tänkte att jag bokar bud samtidigt som jag är på vul med.

• Moonlight83
    fyrklöver81 skrev 2015-01-12 19:54:00 följande:

Ni som ska göra VUL, va har ni för anledning till detta? Är lite sugen med, men vet inte vad jag ska säga som anledning. Hör finns det privat klinik som gör det för 300kr. :)

Vi fick ett ma i v18 i somras.Överläkaren sa då att vid nästa graviditet så är det bara att ringa så får jag extra vul och ul.
  • Moonlight83

Jag äter folsyra dagligen.Började direkt när jag plussade.Apotekets Aco gravid.

Sjuk sugen på apelsinjuice och kött.Kebabtallrik med pomme har jag haft dunder sug efter med.

• Moonlight83
    nasj skrev 2015-01-13 20:41:28 följande:
    Har också börjat med folsyra,men hur är det,läste någonstans att det egentligen bara är till v12 man behöver extra,för att minska risken för att barnet ska få ryggmärgsbråck,ska man fortsätta med det sen?
    Har oxå hört att det bara behövs till vecka 12.Har dock inte hört att man bör sluta med det direkt efter 12 utan att det snarare inte gör någon nytta efter vecka12.
  • Moonlight83

Har nu varit på vul och blev tillbakaflyttad nästan 10 dagar från 7+3 till 6+0.Känns väldigt bittert.Men nu är det bara att avvakta nästa vul om 3 veckor och se vad som har hänt då.Nytt bf datum blir då 10 september.

I dag spydde jag efter kvällsmaten.Men kära dotter undrade om jag var sjuk och hon ville hämta hinken åt henne.Har inte tänkt berätta för henne förrns vi gjort kul och kommit förbi de första 12 veckorna.För senast visste alla på hela dagen dagen efter att vi skulle ha barn då vi berättade för henne i v8. Den graviditeten slutade ju i ma i v18,

Har tidigare bara varit lätt illamående men tydligen ska jag börja spy nu med.Usch.

• Moonlight83

Gud så trött jag är.Har natt jobb och kör 10h i sträck och efter knapppt 1,5h är jag typ redo för sängen.Har ju sovit hela dagen i dag inför natten då jag jobbade i går natt med.Fattar inte hur jag ska palla med detta.Jobar 82% men brukar köra extra upp till 100%.Men tror jag får hålla mig till min 82% ett tag framöver.

• Moonlight83
    Zmarchie skrev 2015-01-27 22:50:16 följande:
    Jag var i 6+4 när jag gjorde första vul då var det för tidigt för att se något. Det händer väldigt mycket nu med de små i magen så bara några dagar kan göra skillnad.

Gyn jag var hos igår sa att de inte brukar göra innan v.8 för det är inte säkert att man kan se något hjärta slå då. Håll ut och försök vänta med nästa vul, hur jobbigt det än känns.
    Jag gjorde första vul i 6+0 och vi såg fostret samt hjärtslag.Beror nog väldigt mycket på hur bra grejerna är samt hur duktig den som gör det är.Vi har haft turen att bli uppföljda av överläkaren på fostermedicinska enheten  vid Universitets sjukhuset i Linköping vid denna graviditet och hon hade inga problem att sen är hon gjorde det första vul i 6+0.(jag trodde dock att jag var i 7+3 när vi kom dit men vi blev flyttade 9 dagar bakåt).Har varit på ytterligare ett vul i förrgår då  i 8+0 pga blödningar som hållit på i 6 dagar nu och ska tillbaka i 9+3 i nästa vecka.
  • Moonlight83

Vi fick väldigt dåliga odds på kub sist typ 1/4, 1/18 på två av de vanligaste.Så det var aldrig någon diskussion om hur vida vi skulle gå vidare med moderkaksprov/fostervattensprovellr ej Men tyvärr hade barnet redan dött när det blev dags för fostervattenprovet.Den vi hade 1/4 på kub visade det sig sedan att barnet hade vilket var Trisomi 18.

I denna graviditet får vi göra moderksksprov direkt i v11 men vi avvaktar vad kub säger först.

• Moonlight83

Får tyvärr lämna er i dag.Efter kraftig mensvärk och att ha blödigt i över 2 veckor så fick vi i dag missdall i v10.

Svar på tråden en positiv tråd bf september