• nasj

en positiv tråd bf september

Hoppar också gärna in...33år,bor i Sthlm,2 barn sen tidigare,5 och 3 år.Plussade för 3 dar sen och har efter det tagit fler plustester för att bevisa för min man som tror jag inbillat mig.Började med tyngre bröst,lite ont i magen,illamående vilket jag tolkade som symtom och köpte testet,dock vet jag inte om symtomen egentligen var symtom då jag nu fått den värsta magsjuke (där bak tyvärr) attacken jag någonsin haft,kan inte äta utan att gå på toa om misstänker stark salmonella,suck,efter dålig kalkon vi åt på nyår.Så nu kan jag inte längre tolka vilka symtom som tillhör vad men hoppas allt ska gå bra..Har haft missfall tidigare och fick inte mens efter missfallet,läste att det kunde bli så efter ett missfall,3 mån senare visade det sig att jag blivit gravid igen,direkt efter missfallet och sen kom min lilla dotter...håller tummarna för oss alla,ska bli kul att följas åt

• nasj

Haha,tack,men nu verkar jag helt bra igen,var säkert nån släng av magsjuka.Det positiva är att jag nu kan känna skillnaden på vad som är vad Hur är det för er andra,har ni några gravsymtom?Känner att mina avtagit efter magsjukan,är inte öm i brösten,inget illamående,men sammandragningar lite då och då,vissa som gör rätt ont.Ska få mens imorrn,så nu håller jag bara tummarna att den inte envisas med att komma

• nasj

Supertrouper,wow vad kul med tvillingar!!Visste inte ens att de kunde se foster så tidigt som v5,häftigt,grattis!!!Är det från vecka 8 de kan höra hjärtljud?

• nasj

Skönt att höra att fler har samma symtom som jag,nattsvettningar,huvudvärk trött, ont i kroppen mm, fattar dock inte att det är så mycket denna gång så tidigt dessutom,mina 2 tidigare graviditeter har mina ända gravproblem varit lätt illamående och halsbränna,inget annat överhuvudtaget under hela graviditeterna.Känns som den här börjar med en tuff start,hoppas det är snabbt övergående

• nasj

Kul med alla magar.Är också svullen som f-n Men i mina 2 tidigare graviditeter har min riktiga gravid mage inte ens syns innan 6:e månaden.När jag var höggravid med första barnet och gifte mig hade jag vanlig brudklänning i strl S,så ser bistert fram emot att jag bara kommer se bulltjock ut i 6 månader till
    Den här graviditetet tog jag testerna 5 och 3 dagar före BIM så att mensen inte kom i lördags gjorde mig överlycklig (läste på den där jäkla bipacksedeln att det enda som kan ge utslag som positivt om man inte är gravid är cancer och fick lätt panik att jag kanske var döende,att gravsymtomen dessutom avtagit gjorde inte saken bättre)men skam den som ger sig, idag har jag suttit på en 8 timmars föreläsning och känt ca 355 ggr att jag borde ta o spy lite i handväskan,dock väldigt glad att känna något även om det är illamående

• nasj
    supertrouper skrev 2015-01-12 19:24:19 följande:

Hmm ... när jag pratade med MVC sa hon att det var en tid för inskrivning jag fick den 20/1 men nu när jag ser att ni andra fått tid för hälsosamtal innan inskrivning undrar jag om det blir det istället.

Känner verkligen inget behov av att träffa BM bara för att få predikan om vikten av att hålla vikten och avstå från narkotika, tobak och alkohol. Det är inget jag beblandar mig till vardags heller (inte helnykterist men dricker väldigt sällan och då väldigt måttligt). Och att man inte ska "äta för två" vet jag ju redan. Är det bara jag som tycker det där hälsosamtalet är rätt onödigt för de flesta människor? Jag förstår att det är obligatoriskt första gången, men det är ju samma info andra gången.

Åhh håller verkligen med,kan förstå de som gör det första gången,men för mig är det 3:e,så inte särskilt sugen på massa hälsoinfo.Tänkte faktiskt avvakta till v 10 innan jag ringer mvc,känns bättre att slippa oroa mig för missfall redan nu. Funderar dock på ett tidigt ultraljud på nån privatklinik,bara för att se att allt är i sin ordning,vore ännu värre om jag väntat 10v,så finns det inget kvar där
  • nasj
    Moonlight83 skrev 2015-01-13 20:26:46 följande:

Jag äter folsyra dagligen.Började direkt när jag plussade.Apotekets Aco gravid.

Sjuk sugen på apelsinjuice och kött.Kebabtallrik med pomme har jag haft dunder sug efter med.

Har också börjat med folsyra,men hur är det,läste någonstans att det egentligen bara är till v12 man behöver extra,för att minska risken för att barnet ska få ryggmärgsbråck,ska man fortsätta med det sen?
Svar på tråden en positiv tråd bf september