Inlägg från: Mamma2014 |Visa alla inlägg
  • Mamma2014

en positiv tråd bf september

Hej. Jag tror jag har bf runt 6 september men har egentligen ingen aning. Jag känner lite molvärk och har ett väl fungerande luktsinne Glad
    Har en dotter på snart 9 månader.

• Mamma2014

ja det är ju så tidigt än så om ett par veckor kanske..
    Jag hade en hemsk graviditet sist så jag hoppas det blir bättre nu och längtar inte efter massa tecken ;)

• Mamma2014

grattis till er nya! =)

Jag ringde mvc idag och fick tid till den 28 januari, då lär jag vara i ca vecka 9.
    Jag känner bara molvärk i magen. Men det lär väl komma fler symtom snart.

• Mamma2014
    Nydahl skrev 2015-01-02 20:01:42 följande:

Tänkte på de, ni med fler barn vilken vecka har ni fått dem i och var de en snabb förlossning ?

fick min dotter i v 40+6 och fick starka värkar direkt och åkte in till sjukhuset och efter 6 timmar var hon ute. Jag fick bara lustgas och förlossningen gick väldigt bra. Men var väldigt obehagligt att få så starka värkar hemma när man inte kan få någon hjälp och jag var ju rädd att det skulle bli ännu värre.
  • Mamma2014
    NattaLind skrev 2015-01-29 13:23:57 följande:
    Hade inskrivningssamtal idag, samma dag som jag går in i vecka 9! :)

Jag gjorde blodprov inför KUB och när jag ska på det vanliga ultraljudet i vecka 12 som är standard här så kommer dom också att mäta. Då får vi reda på hur stor risken är. Dock kommer jag inte göra fostervattenprov på risken är hög, för 1 av 100 leder till missfall. Inte värt det. 
    jag är i v 8+1 idag så då har vi nästan samma bf =)

jag skulle nog göra fostervattenprov om jag skulle få hög sannolikhet för att barnet har kromosomfel, men det blir man ju bara erbjuden om risken för kromosomfel är hög. Jag är mest intresserad av att se att bebis fortfarande lever när risken för missfall minskat.
  • Mamma2014
    NattaLind skrev 2015-01-29 13:54:27 följande:
    Vad kul! :) Hur är symtomen?

Jag är nog för skraj, just det att 1 av 100 får missfall. Men vi får se, där och då kanske man tänker annorlunda om man nu skulle få ett högt utslag!
    jag lider av hemskt illamående och kräkningar och tar mediciner mot det men förutom det så har jag inte så mycket symtom, ja förutom trötthet och att man är väldigt känslig.
  • Mamma2014
    Tejasmamma skrev 2015-02-10 23:45:46 följande:

Sist kräktes jag från v.8 tills på förlossningen hade HG och kommer förmodligen att ha det nu med =/ 

Jag hade också hyperemesis till förlossningen min första graviditet. Hur långt gången är du nu?
  • Mamma2014
    Tejasmamma skrev 2015-02-13 04:23:26 följande:
    Bara i v.9 men känner på mig att de kommer att sitta i denna graviditet med =/ 
    okej för jag kräks fortfarande lite grann men blev faktiskt mycket bättre i slutet av vecka 10. Jätte konstigt men känner mig typ som vanligt i huvudet och har fått matlusten tillbaka men har fortfarande svårt att få behålla det ibland så det blir fortfarande inte mycket mat per dag men något iaf. Hoppas detta håller i sig! jag hade ju hela graviditeten igenom förra gången men nu har jag ju hopp på att det kan bli bättre denna graviditet.
  • Mamma2014
    Tejasmamma skrev 2015-02-18 06:59:20 följande:

Jag mår jätte jätte dåligt =( Äter men kräks inom 5 minuter efter matintaget =(

Mmm nu ligger jag själv igen och spyr galla :( kan inte ens dricka. Hyperemesis suger! Ska man inte få njuta av att vara gravid någon gång.. Och så många veckor kvar. Man måste få gnälla lite när man mår skit :p
Svar på tråden en positiv tråd bf september