Börjar bli less och trött på min äldre bror. Han verkar aldrig kunna mognas. Tecken på ointeligens eller kan det vara någonting annat?
Hej!
Jag börjar allvarligt tycka att det här är oerhörd jobbigt. Blir så otroligt less på honom, samtidigt som man frågar sig själv: ''Vad är det med honom egentligen. När skall han växa upp?''
Min broder som är två år äldre än mig. Jag är tjugoett och han är alltså tjugotre.
Han beter sig fortfarande som när han var i tonåren. Vill ha allting i service. Liksom modern skall göra frukost åt honom. Han gnäller och kan till och med blir förbannad när han ser detsamma mat återigen. Eller när modern har gjort någon rätt och han inte tycker om den maträtten så kan han bli arg för det.
Blir han sugen på att äta något till kvällen kan han absolut be modern att göra en omelett eller bre smörgås åt honom.
Jag själv vill absolut inte låta som skrytsam. Men i mitt fall händer det saker och ting i mitt liv. Jag studerar i en annan ort. Vilket betyder att jag har flyttat hemifrån. Jag har också byggt upp stora ambitioner i livet. Och vet vad jag skall bli, och vet hur jag skall gå till väga. Hittat mer och mer olika mål i livet. Och planerar kort siktigt och lång siktigt.
I min broders fall är det som om han inte har någon som helst ambitioner. Det är förs nu som han har hittat jobb. Det jobbet har han haft sedan i Augusti om det nu inte var September.
Och då är det på ett jobb där man inte är fastanställt. Utan det är ett lager arbete. Sorterar bl.a kött. Liksom Ica-lager.
Och då får var och en personal arbeta från en månad till ett år. Därefter blir det inget mer.
Han har också tendens till att bli riktigt rasande. Samt vara väldigt nedlåtande person, och allmänt dryg. Vet bokstavligen talat inte när man skall knipa käft. Ett exempel av det - Är att jag och moder tittade på film. Min broder kom till vardagsrummet och tittade med oss. I bara väldigt kort, kort stund började han öppna munnen och kommentera till varje sak som hände i filmen. Samt försökte vara rolig. Vilket gjorde det ännu drygare att titta med honom. Skulle man konfrontera honom med detta, så skulle han bara bli väldig sur och/eller oherhörd förbannad.
Jag är bara här på besök. Det är Jullov just nu, och bara varit här i en vecka. Och börjar märka hans otroliga omogna beteende, Och börjar tänka - Han beter och är precis som när vi var i tonåren. Det är ju bara väldigt skrämmande. Jag har dessutom hört en massa beteende i honom, från min moder. Det är ungefär i princip det som står ovan..
Jag har dömt honom till en person som är väldigt, väldigt omogen.
Men vad tror ni själva? Lat och omogen. Eller tror ni att det kan vara någonting annat?
TACK PÅ FÖRHAND!