Börjar bli less och trött på min äldre bror. Han verkar aldrig kunna mognas. Tecken på ointeligens eller kan det vara någonting annat?
Hej!
Jag börjar allvarligt tycka att det här är oerhörd jobbigt. Blir så otroligt less på honom, samtidigt som man frågar sig själv: ''Vad är det med honom egentligen. När skall han växa upp?''
Min broder som är två år äldre än mig. Jag är tjugoett och han är alltså tjugotre.
Han beter sig fortfarande som när han var i tonåren. Vill ha allting i service. Liksom modern skall göra frukost åt honom. Han gnäller och kan till och med blir förbannad när han ser detsamma mat återigen. Eller när modern har gjort någon rätt och han inte tycker om den maträtten så kan han bli arg för det.
Blir han sugen på att äta något till kvällen kan han absolut be modern att göra en omelett eller bre smörgås åt honom.
Jag själv vill absolut inte låta som skrytsam. Men i mitt fall händer det saker och ting i mitt liv. Jag studerar i en annan ort. Vilket betyder att jag har flyttat hemifrån. Jag har också byggt upp stora ambitioner i livet. Och vet vad jag skall bli, och vet hur jag skall gå till väga. Hittat mer och mer olika mål i livet. Och planerar kort siktigt och lång siktigt.
I min broders fall är det som om han inte har någon som helst ambitioner. Det är förs nu som han har hittat jobb. Det jobbet har han haft sedan i Augusti om det nu inte var September.
Och då är det på ett jobb där man inte är fastanställt. Utan det är ett lager arbete. Sorterar bl.a kött. Liksom Ica-lager.
Och då får var och en personal arbeta från en månad till ett år. Därefter blir det inget mer.