Lindsey Egot the only one skrev 2014-12-31 10:50:36 följande:
Nä ingen ska väl få lida men hundar bajsar ute och plockar inte upp efter sig. Och detta stör mig 365 dagar om året. Att då en hundägare stör sig på raketer 2 veckor om året är otrolig liten tid jämfört vad deras djur stör andra året om. Och ja jag lider av hundbajs under skorna och på barnens kläder för att man inte kan sitta på grönområde pga ägarnas idioti
Du menar att hundägare inte plockar upp efter hunden antar jag.
Hur som helst. Att vissa djurägare inte plockar upp efter sina djur ska inte användas som ursäkt för att få skjuta raketer i flera dagar,ibland veckor både före och efter nyår.
Jag tycker inte heller om när det ligger bajs på backen som man kan råka trampa i.
Men här är det större problem med kattbajs än med hundbajs.
Men det innebär inte att jag anser mig ha rätten att gå ut och skjuta raketer och smällare i tid och otid,för att vissa djurägare är oansvariga.
Här skjöts det t ex raketer för c:a en halvtimme sen.
Vad är vitsen med det när det är soligt och ljust ute så man inte ens ser fyrverkerierna?
Dessutom drabbar det här inte enbart djuren utan det finns även människor som kan bli skrämda.
Jag jobbar själv på ett äldreboende där det finns boende som får panik av dessa smällare och raketer.
Vad finns det för ursäkter för att skrämma dem,undrar jag då?