Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

I år har vi köpt raketer. Under våra 10 år har vi fått stå ut med grannarnas skällande hundar ute i deras trädgårdar 365 dagar om året mellan 04-03 dvs nästan dygnet runt så i år kommer vi inte ta hänsyn till dom i tio minuter eftersom de bara tar hänsyn till sina grannar 365 timmar om året och resterande 8395 timmarna skiter de i oss och låter sina krök stå ute och skälla sådan inte kan sova.

frökenjag skrev 2014-12-28 17:12:02 följande:

Tror du på fullaste allvar att de med skotträdda hundar GÅR UT med sin hund vid tolvslaget?? Är det det du tror? Förstår du inte att smällarna hörs gott och väl även inomhus!? Och som någon nämnt så smälls det hej vilt i flera dagar runt nyår, helt i onödan!

Kanske dags att folk fostrar sina hundar att inte bli skotträdda. Tex jakthundar och polishundar är ju inte skotträdda just för att de fått rätt slags uppfostran medan husdjurshundar klemas det med och hundägaren tar inte ansvar. Och varje brukshundsklubb borde ha skott och smällarkurser så hundarna blir vana. Eller smäll med kastrullerna hemma i tid och otid.
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-29 15:36:26 följande:

Så länge fyrverkerierna skjuts när de ska, dvs vid tolvslaget på nyårsnatten, tycker även jag att de här klagomålen är ganska patetiska.

Problemet är ju idioterna som börjar panga grejer en vecka i förväg.

Fick något FB-upprop tillsänt mig där man tydligen skulle bojkotta fyrverkerier pga krigstraumatiserade flyktingar. Ännu mer patetiskt IMO.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
    Vi bor jämte ett flyktingboende enbart för barn. Ett barn blev rädd när någon sköt ett knallskott men min son var där och spelade fotboll just då och sa att nu innan nyår kan vissa skjuta raketer fast det inte är nyårsafton och pojken blev lugn. Så nu ska de vara med oss vid tolvslaget och se på när vi skjuter fyvernerier.

Man kan inte anpassa allt för alla och där kan jag tycka är dåligt att personalen på flyktingboendena inte informerar sina boende vad som händer mellan jul och nyår och ev dagarna efter nyår med raketerna.
    Aniiee skrev 2014-12-28 17:33:54 följande:
    Fast det ÄR lagförbud för raketer, alla tider på året och dygnet UTOM 23:45-00:15 på nyårsnatten. ALLA ANDRA TIDER PÅ ÅRET KRÄVS TILLSTÅND. 

Tala gärna om det för alla som börjar kasta smällare den 26 december och inte slutar förän 15 januari. 

Men mellan kvart i tolv och kvart över tolv på nyårsnatten får väl vem som helst smälla hur mycket som helst. 

(Säg för övrigt också till ohängda tonårspojkar i 13-14årsålern att kinapuffar är helt föbjudna för alla alltid. Och att de ABSOLUT INTE ska kastas i ansiktet på klasskamrater....)
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
    Här lyser himmelen upp mellan 00:00 till 01:30 konstant. Ett jäkla hejdundrandes fyrverkeri utmed kusten. Så försöker byarna tillsammans se till att fyverkerieerna håller på så länge som möjligt. Från vårt tak ser jag fem kustsamhällen inkl vårt egna när vi står på vårt tak.
    Anonym (-) skrev 2014-12-29 01:48:57 följande:
    Ni bestraffar alltså djuren för att ni inte har kurage nog att lösa problemen med ägarna som är de som är ansvariga för situationen?

Är det några som ska kallas 'kräk' så är det knappast hundarna utan snarare människorna på båda sidorna om staketet.

Vi har sagt till men de är så jävla lata och släpper ut hundarna som sedan står och skäller på varann över staketen och bara jag verkar höra det för ägarna hör det inte (de sitter inne med stängda fönster och dörrar även sommartid när de släpper ut sina hundar. Och ja de kan gott ha det. Jag har valt att skjuta raketer. Jag har inte valt att höra hundskall när jag sitter på min altan hela sommaren.
    yodi skrev 2014-12-30 09:34:12 följande:

jag tycker det ska förbjudas eller ändras rejält.

kanske att varje kommun anordnande någon/några samlingsplatser där det skjuts upp fyrverkerier och att det inte är tillåtet någon annanstans.

det är så många som skadar sig varje år, och det är inte alltid den som har skjutit upp raketen som blir drabbad, verkar tyvärr finnas ganska många idioter som tycker att det är roligt att försöka träffa andra.

Jag tycker idioti borde förbjudas men även det verkar vara svårt. Och idioter kan ha hund och idioter kan skjuta raketer åt sidled istället för rakt upp. Men det är ju svårt att lagstifta bort idioter.
    Anonym (Hahahahahahaha) skrev 2014-12-30 12:23:13 följande:
    Nej, jag är inte SD:are jag är ett ögonvittne. Du kanske inte såg det men jag skrev ett till inlägg när jag insåg att det såg ut som om jag menade att alla invandrare smällde.

Cesar är nog inte så bra på svenska skulle jag tro smile5.gif Min hund är som sagt inte rädd och om du hade läst mitt inlägg lite noggrannare så hade du inte försökt göra dig lustig, det sätter inte dig i någon vidare bra dager direkt. Försök diskutera på ett moget sätt istället. Raketer och smällare är ett problem för många och något bör göras.

Inte förbjudas, men heller inte bara låta det hela bero. Orsaken till att jag skrev 21 var för att en del yngre barn kanske inte orkar vara uppe längre än så men ändå vill se raketer. Kanske kan man istället ha en gräns mellan 23 och 01 då man kan skjuta utan tillstånd men att man kan få tillstånd till några få raketer om man upplever att man vill skjuta för ens barns skull.

Det finns säkert massor med lösningar, detta var bara ett förslag.
    Här får de inte börja sälja fyverkerier förrän på annandagen så hur folk kan smälla från mitten på november är ju konstigt men visst de kanske har hittat en i garderoben sedan förra året. Eller så köper de olagliga smällare från nätet.
    Anonym (Äckliga) skrev 2014-12-30 13:14:18 följande:

Men nåt rabiatare än hundägare finns ju inte. Hundar ska gå fritt och busa med alla och bajsa överallt och fy fan.

Håller med. Det finns rabiata hundägare. Som tur är så är inte alla det. Men oftast är det ens närmsta grannar som tar sig friheten att låta sina små gosiga fyrbenta liv skälla ute i trädgården året om som gör att man blir förbannad. Även våren är ett helvete här. När snön töar är det bajs ta mig fan överallt. Idioterna till hundägarna har bara sparkat över lite snö över bajskorven för att dölja men den fryser ju och ligger kvar till våren då den tinar. Mina barn får aldrig gå på gräsmattan jämte trottoaren pga att hundägarna inte plockar upp efter sig. Och det är hemskt att inte kunna gå på gräset pga hundskit. Året runt.

När smällare bara smälla några dagar om året om man jämför. Vem stör mest?
    Anonym (....) skrev 2014-12-31 10:25:17 följande:
    Menar du att hunden ska få lida pga raketer bara för att dess ägare inte plockar upp skiten?? Eller varför undrar du vem som stör mest?

Jag hoppas att du förstår att vi som inte vill ha raketer bryr oss om HUNDARNAS välmående och inte för att vi själv tycker det är jobbigt.
    Nä ingen ska väl få lida men hundar bajsar ute och plockar inte upp efter sig. Och detta stör mig 365 dagar om året. Att då en hundägare stör sig på raketer 2 veckor om året är otrolig liten tid jämfört vad deras djur stör andra året om. Och ja jag lider av hundbajs under skorna och på barnens kläder för att man inte kan sitta på grönområde pga ägarnas idioti
    Anonym (....) skrev 2014-12-31 10:27:01 följande:
    Förbjud raketer helt enkelt. Låt kommunerna anordna fyrverkerier.
    Förbjud hundar att bajsa ute. Fostra dom att baja på kattlåda.
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar