Inlägg från: SinepGnup |Visa alla inlägg
  • SinepGnup

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jag brukar fisa i hissen. Inget lagförbud mot det heller. Men folk brukar tycka det är lite obehaligt. Men det är väl upp till dom.

• SinepGnup
    molly50 skrev 2014-12-30 22:29:27 följande:
    Ja,för det är ju precis samma sak...^^
    Va är skillnaden?
  • SinepGnup
    Anonym (MenVaF#n!!) skrev 2014-12-30 23:48:54 följande:
    Skillnaden är att det visst finns massor med förbud, lagar och regler kring pyroteknik..

men inget om att fisa i hissen.. vad jag känner till!
    Okej, hur var det relevant?

Att fisa i hissen och skjuta fyrverkerier är lika omdömmeslöst mot omgivningen, trots att det är lagligt.
  • SinepGnup
    EnAnonumius skrev 2014-12-31 00:21:57 följande:
    På vilket sätt är det jämförbart?

*Att skjuta i väg raketer kan leda till personskador som gör att man måste uppsöka sjukhus. För många bryr sig inte om om raketens styrroder är trasigt så den sticker åt sidan marknivå i stället för rakt högt upp i luften, och den kan explodera i närheten av en person.

*En fis i en hiss leder högst på sin höjd är kanske bara pinsamt för den som släppte den OM det var en riktig tyst "äggmök" man släppte lös, eller en luktfri brakar så det ekar i hissen.

Så hur skulle det vara jämförbart med varandra?
    Kan du läsa mina tidigare inlägg innan du tar ut ett enda citat och skriver något helt puckat.

Tack på förhand.
  • SinepGnup
    EnAnonumius skrev 2014-12-31 00:38:31 följande:
    Ja jag hade redan läst dina inlägg tidigare. Jag har den fula ovana att klämma på "visa alla inlägg" som är under  som ligger under en skribenst nick, som lägger in inlägg. 

Så summa summarum.
    Förändra inte alls mitt inlägg till dig som jag lade in även om jag citerade ETT inlägg. .

Så de orden jag skrev kvarstår.
    Så läs igen mitt inlägg och kom med ett svar OM du kan svara på det.

Tackar på förhand.
    I så fall borde du lära dig lite läsförståelse. Eftersom jag hela tiden syftat på att man bör visa respekt för andra människor, oavsett om det gäller att inte fisa i hissen eller att inte skjuta sönder öronen på hundar.
  • SinepGnup
    EnAnonumius skrev 2014-12-31 01:04:23 följande:
    Jag har läsförståelse.
    Det är otroligt lågt att sitta och hoppa på folk om läsförståelse bara för att man inte får höra de svaren man vill höra.  Eller rättare sagt inte får medhåll i det man yttrar sig om.

Sedan så kan du ju sitta och fundera på varför du sitter och hoppar på mig enbart, och säger åt mig lära mig läsförståelse, när det är andra som också har påtalat för dig att det inte är samma sak. 

Så det är lågt av dig att bara hoppa på en, på det sättet när det är fler som reagerade och påtalade samma sak till dig..
    Skillnaden mellan de andra och mig var att jag var mer utförlig än de andra som bara använde en mening. Jag pekade på de bakomliggande orsakerna till varför de inte var jämförbart.
    Du lägger fram argument som tyder på att du tror att jag håller med TS. Vilket jag inte gör, som alla med viss läsförståelse skulle förstått.

Det är lågt av dig att debattera något du inte är insatt i.
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar