Lady Godiva skrev 2014-12-30 10:06:53 följande:
För att det låter precis lika mycket när en vettig människa smäller av raketer som när en mindre vettig gör det, kanske. Och för att hundar, katter och till och med människor blir precis lika rädda oavsett vem som hanterar raketerna.
Så där är det ju med allt Kollektiv bestraffning i form av förbud för all för att några f inte klarar av vad-det-nu-är förekommer ju hela tiden. Varför skulle det vara annorlunda med detta?
Men jag tycker att lite fyrverkerier vid tolvslaget kan vara okej. En liten stund. Men hela j-a dagen?! Och hela veckan mellan jul och nyår? Varför?
Sephrenia89 skrev 2014-12-30 09:37:35 följande:
Älskar när vuxna människor använder diagnosen schizofren och inte ens va det betyder (jag har inte diagnosen själv).
Ja, men du måste hålla med om att det är duktigt att en massa folk helt utan utbildning i ämnet kan sitta och ge diagnosen så här över internet utan att ens träffa den de diagnostiserar!
Men schizofren är ju inte det enda ord folk inte vet den rätta betydelsen av. Apokalyps är det ju inte många som använder rätt exempelvis. Och inte många vet att begåvningsreserv inte alls behöver betyda en grupp puckon utan det rakt motsatta. Fast man kan använda det som en förolämpning också.
Och det här har ju alls inget med ämnet att göra så nu lägger jag av, ursäkta min utsvävning. Jag blir så här när jag inte sover på två dygn.
Okej. Ja du har ju rätt där att vi ofta blir kollektivt bestraffade, men för att helt och hållet få bort detta okynnes-smällande som förekommer så borde ALLA typer av fyrverkeripjäser förbjudas. Det duger inte med att trixa med åldersgränser för jag har sett småungar 7-9? som går runt med raketer.