Inlägg från: Anonym (Hahahahahahaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hahahahahahaha)

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Anonym (Ursnygg getingkvinna) skrev 2014-12-30 07:54:43 följande:
    Det är säkert en massa SD:are som sedan tänker påstå att det är invandrare som gör det. Det är ju deras M O.
    ulfsas skrev 2014-12-30 02:55:25 följande:
    Du vet väl att alla hov och klövdjur gräver ner sig i långa gångar under marken där de sedan lägger sig att sova skavfötters hela bunten. Sk älggryt.....Tomte
    Jepp, de är vanliga här där jag bor. Man får passa så man inte trampar ner i dem, för de blir vredgade då.

Det där måste ju ta pris som Årets mest korkade inlägg (TS inlägg alltså inte ditt!). Alla djur går väl i ide....

TS missade en hel del biologi.

Glömde skriva nyss att jag har inte hund själv, men min son har och han måste ge hunden lugnande på nyårsafton. Ska man behöva droga sitt djur för att vissa ska få leka?!
    Ja du, gissa vilka i Stälje det är som smäller på detta vis?
    Med det inte sagt att det ENBART är invandrare som smäller i tid och otid året om  och mot bilar och människor mm.
    Det är fö ett helt ot inlägg.

TS, jag kan inte se varför folk ska förbjudas att smälla raketer. Jag har hund själv och han får så klart vara inne när raketerna smälls. Jag anser inte att jag har tur då min hund blev rädd första gången han hörde rakter (grannen som smällde så det var nära) MEN han kollade på mig och såg att jag inte brydde mig så efter det var det lugnt.
    Många hundägare gör så jäkla fel! När de ser sin hund bli rädda så; Åååååååh nuttesnuttiplutten blev du räääääääääääääääädd och så tar de upp hunden eller kramar den. Vad fan ger det för jävla signal!? Jo, att hundens instinkt var rätt; raketljud ÄR farligt och ytterligare en raketrädd hund är 'född'.

För att inte upprörda hundägare ska hoppa på mig så får jag väl skriva att jag vet att det finns vissa hundar som är rädda ändå, oavsett hur ägaren gjort vid första tillfället, men de är förvånansvärt få måste jag säga.

Däremot anser jag att raketer fyras av vid rätt tillfälle. Dvs på nyårsafton eller andra event som anordnas och som tillstånd getts för. Inte annars.
    Det bör också finnas en tidsbegränsning på smällandet. Mellan 21 och 24.30 kanske.
    Och, som någon föreslog, dryga böter för den som missköter sig, dubbla för den vars minderåriga skjuter raketer.

Måste (det är ju FL) påpeka att jag absolut inte menar att ALLA invandrare skjuter, men en liten grupp är det som terroriserat i Stälje en längre tid, men de måste tas på bar gärning och det har polisen inte lyckats med än. Ord mot ord är som bekant inte alltid tillräckligt.

Aniiee skrev 2014-12-30 10:27:25 följande:
    "Jag har hund själv och han får så klart vara inne när raketerna smälls"

Du är inne mellan 18 december och 20 januari, då eller? Eller har du turen att bo där det inte smälls annat än KANSKE 29 dec-2jan? 

Just nu undrar jag dock var alla 10-14-åringar får alla kinapuffar ifrån.....
    Här smälls inte dagtid nej. Inte över hövan och som sagt, han är inte rädd. Men troligen skulle han bli rädd om vi var ute just när 'alla' smäller vid 12 slaget.

Var alla får sina kinapuffar ifrån? Internet troligen. Även om de själva kanske inte kan köpa så kan någon äldre kompis med eget betalkort säkert göra det.
    Lady Godiva skrev 2014-12-30 10:40:09 följande:
    SD:are?

Varför är det nödvändigt att smälla redan vid 21, det räcker väl med runt 23.

Här har vi en hundexpert ser jag. Cesar, är det du?
    Aniiee skrev 2014-12-30 10:27:25 följande:
    "Jag har hund själv och han får så klart vara inne när raketerna smälls"

Du är inne mellan 18 december och 20 januari, då eller? Eller har du turen att bo där det inte smälls annat än KANSKE 29 dec-2jan? 

Just nu undrar jag dock var alla 10-14-åringar får alla kinapuffar ifrån.....
    Bra poäng.

Huset/lägenheten måste också vara totalt ljudisolerad, hundar hör ju mycket bättre än vi och de hör smällarna även när de är inne. Eller sätter du öronproppar i hundens öron, Cesar?

Nej, jag är inte SD:are jag är ett ögonvittne. Du kanske inte såg det men jag skrev ett till inlägg när jag insåg att det såg ut som om jag menade att alla invandrare smällde.

Cesar är nog inte så bra på svenska skulle jag tro Min hund är som sagt inte rädd och om du hade läst mitt inlägg lite noggrannare så hade du inte försökt göra dig lustig, det sätter inte dig i någon vidare bra dager direkt. Försök diskutera på ett moget sätt istället. Raketer och smällare är ett problem för många och något bör göras.

Inte förbjudas, men heller inte bara låta det hela bero. Orsaken till att jag skrev 21 var för att en del yngre barn kanske inte orkar vara uppe längre än så men ändå vill se raketer. Kanske kan man istället ha en gräns mellan 23 och 01 då man kan skjuta utan tillstånd men att man kan få tillstånd till några få raketer om man upplever att man vill skjuta för ens barns skull.

Det finns säkert massor med lösningar, detta var bara ett förslag.
    Anonym (hänsyn) skrev 2014-12-30 12:25:59 följande:

Om folk följde lagen och inte smällde raketer i tätbebyggt område samt om fyrverkerier bara avfyrades kl 00.00 och en timme framåt, så skulle det inte finnas något problem.

Här började folk smälla raketer i lördags. De kommer att fortsätta till ett par dagar efter nyår. De smäller mellan husen. Det är galenskap!

Ja, att smälla i tättbebyggt område är galenskap, särskilt om man sysslar med det vid fel tidpunkt. Ett sätt att komma åt det hela är att helt enkelt inte få sälja före den 30 eller tom först den 31. Den som verkligen vill ha sina raketer åker då och handlar iaf.

Sen är det ju detta med internethandeln. Det måste lösas på något vis det med, så att inte idioter får tag i det den vägen.
    EnGladPingvin skrev 2014-12-30 10:59:45 följande:

Eftersom det pågår så många lag- och regelbrott anser jag att försäljning av raketer till personer som inte kan visa upp ett tillstånd att skjuta ska förbjudas. Sen kan fyrverkerier ske i kommunal regi vid speciella tillfällen såsom nyårsafton. Det skulle vara bra för såväl djur och natur som människor och många olyckor skulle kunna undvikas.

Ett bra förslag, förutom att jag anser att folk bör få skjuta raketer på nyår. Men att tillstånd krävs för att få köpa är bra, visst finns det de som kommer att kringgå detta men vid avslöjande kan man ju ha förbud mot att få sälja i ett visst antal år samt dryga böter, då blir det kanske inte så värt det.

Man kan ha liknande kontroller som man har när man kollar om minderåriga får köpa öl.
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar