Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
Det där måste ju ta pris som Årets mest korkade inlägg (TS inlägg alltså inte ditt!). Alla djur går väl i ide....
TS missade en hel del biologi.
Glömde skriva nyss att jag har inte hund själv, men min son har och han måste ge hunden lugnande på nyårsafton. Ska man behöva droga sitt djur för att vissa ska få leka?!
Med det inte sagt att det ENBART är invandrare som smäller i tid och otid året om och mot bilar och människor mm.
Det är fö ett helt ot inlägg.
TS, jag kan inte se varför folk ska förbjudas att smälla raketer. Jag har hund själv och han får så klart vara inne när raketerna smälls. Jag anser inte att jag har tur då min hund blev rädd första gången han hörde rakter (grannen som smällde så det var nära) MEN han kollade på mig och såg att jag inte brydde mig så efter det var det lugnt.
Många hundägare gör så jäkla fel! När de ser sin hund bli rädda så; Åååååååh nuttesnuttiplutten blev du räääääääääääääääädd och så tar de upp hunden eller kramar den. Vad fan ger det för jävla signal!? Jo, att hundens instinkt var rätt; raketljud ÄR farligt och ytterligare en raketrädd hund är 'född'.
För att inte upprörda hundägare ska hoppa på mig så får jag väl skriva att jag vet att det finns vissa hundar som är rädda ändå, oavsett hur ägaren gjort vid första tillfället, men de är förvånansvärt få måste jag säga.
Däremot anser jag att raketer fyras av vid rätt tillfälle. Dvs på nyårsafton eller andra event som anordnas och som tillstånd getts för. Inte annars.
Det bör också finnas en tidsbegränsning på smällandet. Mellan 21 och 24.30 kanske.
Och, som någon föreslog, dryga böter för den som missköter sig, dubbla för den vars minderåriga skjuter raketer.