• Folivee

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Har själv en skott rädd hund, men jag skulle aldrig vilja få bort fyrverkerierna från nyår. Jag valde att ha hund och jag valde dessutom att bo där jag gör så det är min plikt att skydda min djur från hemskheter. Smällarna på nyår har funnits längre än vad jag varit hund ägare. Sen så är det ingen nyhet att många hundar är skotträdda så man vet vad man väljer. Väljer man att vara hundägare, då väljer man även att beskydda sin hund under denna tid, vare sig man ska behöva gömma sig i en tyst skog under tolv slaget eller skippa den där nyårs festen för att vara med sin hund.

Men sen som många säger, dessa jävla idioter som promt ska smälla dagar innan och efter nyår eller under dagen på nyår, de kan ju bara ta och slänga sig i en vak och spendera sitt nya år där i. Smällarna är för att fira in det nya året vid 12 slaget. Inte för alla små dryga tonåringar att smälla av i tid och otid för att de inte har vett för bättre.

• Folivee

Dessutom var min syster livrädd varje nyår. Hon mådde fruktansvärt när de började smälla. Hon fick åka till våran morfar varje nyår då det var mycket lugnare där.
    Så vare sig det är djur eller människor så är det ens eget "problem" att sköta det. Samma sak med människor och djur som är rädda eller allergiska mot annat. Man har sitt eget ansvar då det inte står i pannan på folk vad som är deras problem.

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar