Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jag kan hålla med om att hundägare som av nån lustig anledning måste ut och rasta sina hundar precis vid 12-slaget får tänka om lite och planera bättre. Dock så finns det ju personer som inte orkar vänta till midnatt utan tycker det är skoj att smälla av raketer redan från morgonen och framåt, då anser jag att man får försöka ta lite hänsyn till personer som rastar sina hundar. Hundarna måste ju faktiskt ut och göra sina behov, de kan inte hållas instängda under ett helt dygn.

Jag har inget emot fyrverkerier så länge de skjuts upp med FÖRSTÅND! Jag bor själv i bostadsområde där det är tätt mellan husen och här får man år efter år bevis på att allt för många aldrig skulle få ha hand om raketer. Här skjuts det av från balkonger, på parkeringsplatserna precis intill bilarna m.m. Ofta är det också personer som är så fulla att de knappt kan stå som riggar raketerna. De tycks inte tänka på vad som faktiskt kan hända om de råkar rikta den helt fel och träffa någon.

Förra nyåret så observerade jag från mitt fönster hur en grupp ej helt nyktra människor fick den briljanta idén att rigga och skjuta upp raketer vid gångbanan precis mellan husen. De riktade även raketerna mot vägbanan. Sen fick de tydligen en ännu mer briljant ide som man bara kan få om man är oerhört korkad eller jävligt fulldum - jo, varför inte placera några raketer MITT PÅ VÄGBANAN precis intill cykel/gångöverfarten, det var väl en lattjo idé Skrikandes Bara ca 10 sekunder efter att dessa raketer (som inte var några små söta tomtebloss kan jag säga) smällde av så kom de en bil körande precis där de placerat dem. Det var alltså inte långt ifrån att raketerna bränt av rakt under bilen istället.

Jag tycker att de som kan hålla sig till att skjuta sina raketer utanför tätbebyggt område där de inte riskerar att skada andra samt att den som gör det har lite vanligt folkvett och gör det nykter så är det helt ok. Men fylla och raketer hör inte ihop, det är rent oansvarigt.

Jag går hellre och ser på de fyrverkerier som kommunerna oftast anordnar och som då sköts av proffs. Då kan man vara hur dyngrak som man själv behagar och dessutom är dessa fyrverkerier oftast finare att se på.

• Anonym (XXX)
    Anonym (vad menas) skrev 2014-12-28 16:58:57 följande:

alltså hur så? även om man har det så kan man väl anse att ägaren borde ta hand om sin egen hund?  eller menar du att man borde få skuldkänslor eller nåt för att ägaren misslyckats med att fostra sin hund till en trygg individ?
    Men hallå!
    Sluta skylla allt på hundägarna. Har du ingen vetskap om hundars anatomi? Deras hörsel är oerhört mycket känsligare än människans så naturligt är de också känsligare för höga ljud än vi. Det är ren logik!

Varför måste ni nödvändigtvis smälla av raketer mitt i bostadsområden? Ta er en bit utanför istället och skjut av dem.

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar