Släpper ni iväg era tonåringar på nyårsfest?
Så klart att du är orolig. När jag läste orden "droger" och "dåligt omdöme" om kompisen började varningsklockor ringa och om det hade varit min dotter hade jag inte tyckt det känns bra med den där 20-åriga killen. Jag tycker att du ska gå på din magkänsla och försöka ta ett snack med din dotter och förklara varför du tvekar inför att släppa iväg henne. Det är svårt att få en 16-åring att lyssna men det går in mer än man tror. Att prata med de andra tjejernas föräldrar är en bra idé och att åka och hämta henne efter festen en ännu bättre idé. Bråk med sina tonåringar hör livet till, men visst är det jobbigt. Dotterns ilska kan ju inte få bestämma. Du är hennes mamma och det är du som bestämmer. Lättare sagt än gjort. Jo, tack jag vet. Och du är inte orimlig utan en ansvarstagande engagerad förälder. Önskar att alla föräldrar var det. Jag har tre tonårskillar (14, 17 och 19) och här hemma har det bråkats, bråkats och gapats men 19-åringen sa en gång att han tyckte det var bra att jag satte ner foten när det hade behövts. Det värmde i mamma-hjärtat. Så gå på din magkänsla är mitt råd.