Sassa84 skrev 2014-12-28 14:42:18 följande:
Det största symptomet är min oregelbundna mens. Enda sen debuten i sjunde klass har jag haft mens kanske två gånger per år. Jag tänkte ju inte på det i den åldern, skönt att slippa liksom! :P Det är ju först på senare år som jag har börjat oroa mig.. För tre år sen påbörjade jag en större viktnedgångsresa också, så efter den har mensen blivit nästintill "regelbunden oregelbunden" om man kan säga så. :) Den kommer som oftast men med långa mellanrum, 40-50 dagar ca.
Så ett till symptom borde ju även ha varit övervikten. Jag har även hypotyreos emot mig, låg ämnesomsättning. Det gör ju inte saken nå lättare heller då det kan påverka vikten negativt och fertiliteten.
Det sista symptomet visade sig på VUL jag gjorde på läkarbesöket, många små äggblåsor så det var det som diagnostiserade mig definitivt.
Tur att min mans spermier låg över medel, det som behövs för att vara bra, kvalitetsmässigt!
Okej, då har jag inte det då.. Har mens relativt regelbundet, men med 30-35 dagars mellanrum. Har haft spiral i 4 år vilket resulterade i totalt menslös vilket var jäkligt skönt, men rädd att kroppen gått in på vila och ägglossningen "sover"
Kan tillägga att när jag var 15 och i ett förhållande hade vi helt oskyddat sex i ett år, ca. varannan dag. (tål inte kondomer) Blev aldrig gravid då och sedan började jag med p-piller som orsakade massor av mellanblödningar, slutade med p-piller och hade oskyddat sex i ca. 6 månader innan spiralen sattes in, då blev jag inte heller gravid.
Men jag hoppas att pillren hjälper för dig! Håller tummarna att det blir ett plus på första kuren och att eventuella syskon också kommer till direkt då du vet vad du behöver göra :D
Förlåt att inlägget blev helt om mig