Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Molle1981 skrev 2015-01-13 13:25:45 följande:
    Det är väl ingen hemlighet att arbetslösheten är mycket större bland personer som är födda utanför Europa, speciellt när det kommer till de långtidsarbetslösa (de som vart arbetslösa 6 mån eller mer). Dock så är mainstreammedia ganska förtegen om detta, då det förmodligen skulle gynna SD i debatten. Utan i medierna talas det istället om diskriminering och strukturell rasism som huvudargument, vilket självklart också förekommer. Men det atlas också om höga trösklar på arbetsmarknaden osv. Men även där kan man få fram att det stora problemet är att många av de som invandrar till Sverige är väldigt lågutbildade om man läser mellan raderna och så kan man även kolla upp hur exempelvis utbildningen ser ut generellt i Somalia, Afghanistan och liknande länder där en stor del av den svenska invandringen härstammar ifrån. Majoriteten i dessa länder har inte ens gått i grundskola och kan alltså inte ens läsa. Jag har en kompis som är lärare på en fordonsutbildning på gymnasienivå, där det är en del elever från just dessa områdena, de kan inte ens klockan och har väldigt svårt att lära sig den.

Men då du antagligen inte kommer ge dig och inte själv har förmågan att googla upp detta och då du tydligen inte kommer att acceptera någon artikel från någon av de invandrakritiska nyhetssajterna på nätet, så har jag letat upp en källa från  nationalekonomen Assar Lindbeck som berättar om just detta problemet med lågutbildade invandrare på arbetsmarknaden. Självklart nämns inget om vartifrån invandrarna kommer, då skulle denna automatiskt klassas som invandrafientlig propaganda från dig och inte vara trovärdig som källa ändå. Men låt oss leka med tanken att det iallafall inte handlar om Norrmän eller amerikanare. Sedan kan du gå in på SCB och läsa själv om vilka nationstillhörigheter de har som invandrat till Sverige de senaste åren. Då får du heller inte glömma bort att väldigt många säger sig vara papperslösa (alltså slängt bort sina ID-handlingar) mest för att söka asyl som flyktingbarn eller från något av länderna med fri PUT.

www.tino.us/2013/05/

Det var väl du som även inte trodde på att det bara var drygt 2% av de som invandrat till Sverige som var flyktingar enligt FN-koventionen ?
    Här har du iallafall statistik på olika invandragrupper som sökt asyl i Sverige fram till 2013, synd att inte 2014 ä4 med, då invandringen har varit rekordhög.

www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1400506277636/tab1.pdf

Och här kan du även läsa mer om statistik från migrationsverket
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Oversikter-och-statistik-fran-tidigare-ar.html
    Ingen av dina källor styrker dina påståenden, varken påståendet "stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen." eller påståendet "det bara var drygt 2% av de som invandrat till Sverige som var flyktingar enligt FN-koventionen". Inte heller ger du några belägg för att det främst är outbildat folk som inte ens har läst grundskola och är mer eller mindre analfabeter som har invandrat till Sverige de senaste åren.

Så här resonerar du:
    Du hör upprymda barnaröster.
    Din Observation: barnen är glada.
    Din erfarenhet: barn tycker om glass. Särskilt gräddglass. Du känner till och med flera barn och har hört om många fler barn som tycker om gräddglass. Vanilj.

Slutsats: Barnen är glada för att de äter gräddglass.

Men barnen äter inte glass. De gungar. Och dessutom tycker inte alla barn om glass. En del är till och med laktosintoleranta.

Vad du tycker tror och tänker är INTE fakta.

Sedan har jag bett dig sluta prata om min person. Vad jag har förmåga till och inte har du ingen aning om. Sluta spekulera om mig och håll dig till ämnet!

Har du några källor som stödjer dina påståenden? Statistik om det du påstår?
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-14 00:04:53 följande:
    Så vitt jag vet, så skickade jag inte länkar på barns glassätande till dig?

Men om inte du själv kan se samband ocv läsa dig till faktan jag gav dig, så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Det är självklart att ingen skriver rakt ut att invandrare från mena länder är odugliga och troligen kommer få det väldigt svårt att få jobb. För då klassas de som rasister i vårt land och en oseriös mediakanal. Preciös som du utryckte dig om avpixlat mm tidigare, vilket är nyhetssajter som tar upp det lite mer obekväma som mainstreammedia aldrig vågar ta upp.

Sedan om du hade räknat enkel matte så hade du fått fram att konventionsflyktingarna uppgår till knappa 2,6% av den totala invandringen sedan 1980.
    Fortfarande inga belägg för dina påståenden då.

OK. Återkom gärna när du har åtminstone NÅGOT belägg för någon av dina "slutsatser", för inga är rätt "soo fare" Hahahahahahaha!
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-14 12:12:04 följande:
    Och nej jag är inte rasist, har både en utländsk fru och invandravänner.
    Ingen källor för påståendet

"stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen."

Inga källor för påståendet

"det bara var drygt 2% av de som invandrat till Sverige som var flyktingar enligt FN-koventionen".

Och inga belägg för att det främst är outbildat folk som inte ens har läst grundskola och är mer eller mindre analfabeter som har invandrat till Sverige de senaste åren.

Inte något har du lyckats producera.

Så personer med utländska fruar och "invandravänner" är inokulerade mot rasism. Hahahahaha!
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-14 20:04:59 följande:
    Du har fått dina belägg, kan inte göra mer om du inte kan läsa dem.
    Jag kan läsa, och jag kan även skriva, just saying.

Du tycks inte se att statistik på hur många och vilka nationaliteter som invandrat och vetskap om att vi har arbetslöshet tillsammans med en artikel om att det är svårt för människor utan utbildning att ta sig fram i samhället inte ger "stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen."
  • nihka
    Anonym (Algot) skrev 2015-01-14 20:21:42 följande:
    Varenda inlägg du skriver leder till minst tre nya röster för SD. Så tack för att du bryr dig.
    Ja, SDs inträde i riksdagen hängde helt på mig. Hahahahahaha!
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-14 21:17:02 följande:
    Det hängde jag inte riktigt med på. Texten blev helt oförståelig?
    Vilken del av texten i mitt förra inlägg var det du inte förstod, det jag skrev eller när jag citerade dig?
  • nihka
    Anonym (Inget positivt) skrev 2015-01-15 17:49:10 följande:
    Googla Tino Saranijo eller vad den experten heter, han har artiklar med källor till påståendet om att all invandring inte är bra och att den vi har i Sverige inte är gynnsam för Sverige.
    Källor kring arbetslölsheten, och att många inte är riktiga flyktingar enl FN. Endast ca 10%.
    Mycket outbildat folk har invandrat och de kommer aldrig i arbete. Ofta inte ens efter 15 år av bidrag och full försörjning.
    Jag ber trådstartaren om källor till dennes specifika påstående. Eftersom trådstartaren saknar belägg för sina specifika påståenden kommer jag inte att få några källor och det hjälper inte att googla.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-15 20:25:49 följande:
    Jaha, det var ett citat, därför jag inte förstod sammanhanget.
    Känner du inte igen dina egna falska påståenden när de citeras?
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-15 20:41:57 följande:
    Du har fått dina källor, både från SCB och DN samt en av dem från just Tino sanadajis sida. Men enligt dig så duger inte det som källor. Just för att de satte den svenska invandringen i dålig dager.

För dig gäller väl bara Aftonbladet eller liknade som bra källor.
    Dina källor verifierar helt inte det du påstår. De verifierar annat såsom hur många som invandrade, men de samband du påstår finns verifieras inte av någon av dina källor.

Dina "observationer" är ganska allmänt off.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-15 22:10:21 följande:
    Rasismen mot svenskar och invsvandrare emellan är troligen större än den som riktas mot invandrare från etniska svenskar. Men enligt media och pk-politiker så existera inte denna rasism och är inget som ses som ett problem.
    Jag tycker du ska undvika att använda dina egna fördomar som underlag för vad andra tycker och tänker.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-16 21:13:10 följande:
    Ja tack och vara att vi samtidigt haft en stor invandring som har varit större än de jobb som kommit till. Samt att majoriteten av dem som kommit hit är väldigt lågutbildade och inte klarar av tröskeln för att komma in på den svenska arbetsmarknaden. En tröskel som är relativt hög i Sverige jämfört med många andra länder.
    Ytterligare påståenden du inte har belägg för.
  • nihka
    Sensitiveguy skrev 2015-01-18 14:42:39 följande:
    Jag tror hen avser sverigedemokrater, inte invandrare.
    Oavsett vad hen påstår finns inga belägg. Det är bara en massa fördomar och fördomen att fördomarna är fakta.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 06:47:31 följande:
    Det hade vi visst. Diskussionen fanns långt före SD, har pågått under hela tiden som SD funnits, och hade fortsatt på en klart bättre nivå om SD inte existerat.
    Hear, hear!
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-02-03 20:09:09 följande:
    Men det är ju tyvärr så att det inte krig eller förföljelse som är den viktigaste orsaken för att personer vill invandra hit utan pga de ekonomiska fördelarna och ett rikare liv. Vilket enligt mig inte är ett asylskäl och heller inte enligt FN.
    Fel igen. FN:s flyktingkommissarie Antonio Guterres tackade Sverige för all hjälp vår del av flyktingmottagningen.

Han tyckte att alla europeiska länder borde göra som Sverige.

• nihka
    Molle1981 skrev 2015-02-04 20:00:19 följande:
    Men det kan du och alla glömma att de kommer göra när de ser hur det gått för Sverige. Ett skräckexempel de med förundran beskådar.
    Krig är ett alldeles ypperligt asylskäl och det är som bekant krig i Syrien. FN:s flyktingkommissarie Antonio Guterres tackade Sverige för all hjälp vår del av flyktingmottagningen.

Han tyckte att alla europeiska länder borde göra som Sverige och var lika positivt inställd till Tysklands insatser.

• nihka
    Dissident skrev 2015-02-04 21:51:42 följande:
    Antonio Guterres är kommunist och internationalist med anknytning till den internationella bankirsfären, Bilderberg mm.  Han bryr sig inte om de europeiska folken. Hans kumpan vid FN Peter Sutherland sade nyligen att deras mål är att "undergräva homogeniteten" i europeiska länder med hjälp av massmigration:

www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
    Han är FNs flyktingkommissarie och talar för FN.

Jepp man talar för mångkultur och nämner i det sammanhanget USA, Australien och Nya Zeeland. Man menar också att huvudargumentet för utvecklandet av multikulturella stater är en åldrande eller sjunkande inhemsk befolkning. Att någon får stå för föryngring och tillväxt är väl grundtanken.
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-04 22:25:11 följande:
    Att systematiskt "undergräva homogeniteten" i andra folks nationer är inte OK. Det är att likställa med folkmord eller som FN själva beskriver det "kulturellt folkmord":

"Ett kulturellt folkmord utförs inte genom att döda, utan åsyftar snarare en process med massiv invandring av främmande etniska grupper så att den i området tidigare dominerande gruppen förvandlas till en alltmer försvinnande folkspillra.

Ursprungsbefolkningar har den kollektiva och individuella rätten att inte utsättas för folkmord och kulturellt folkmord, inkluderande förebyggande av och kompensation för:(a) Varje handling som syftar till eller har effekten av att de berövas sin sammanhållning som distinkt folkgrupp, sin kultur eller etnisk identitet.(b) Varje handling som syftar till att beröva dem sitt land, territorium eller naturresurser.(c) Varje form av folkförflyttning som syftar till eller resulterar i en kränkning av eller underminering av någon av deras rättigheter.(d) Varje form av ackulturation med andra kulturer eller sätt att leva som påtvingas dem genom lagstiftning, administrativa åtgärder eller andra sätt.(e) Varje form av propapaganda riktad mot dem."

sv.wikipedia.org/wiki/Kulturellt_folkmord

Det verkar som att germanska folk är rättslösa enligt FN's nuvarande talhuvuden.
    Nej, invandring är inte detsamma som folkmord eller menar du att du har varit med och utfört ett kulturellt folkmord på samerna genom din närvaro och dina förfäders intåg i Sverige?
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-04 22:56:29 följande:
    FN gör ju själva den definitionen. Varför väljer du att inte lyssna på dem när det gäller det när du lyssnar på det andra de säger?

Samerna var för övrigt inte först i Sverige och har aldrig befolkat de södra delarna.

Men för att bespara oss en lång diskussion så kan jag direkt konstatera att du är antivit och att du i praktiken stödjer allt som är negativt för germanska folk. Så beter sig alla ni politiskt korrekta. Antirasist är ett kodord för antivit.
    Nej, FN har ingen definition där invandring är detsamma som folkmord.

Samerna är det enda folk i Sverige som har getts ursprungsbefolkningsstatus av någon.

Menar du att du har varit med och utfört ett kulturellt folkmord på samerna genom din närvaro och dina förfäders intåg i de norra delarna av Sverige? Och vad ska vi göra år det nu? Kasta ut alla dissidenter av germanskt ursprung som idag lever norr om den sydligaste gränsen för samernas utbredningsområde? Det finns arkeologiska spår efter samisk verksamhet i Värmland och Västra Götland.

Nej, jag är inte antivit. Jag är anti indelning i färger.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-02-05 10:37:00 följande:
    Ja det är krig i Syrien, synd att vi inte kan hjälpa så många av de flyktingarna. Vi är fullt upptagna med att hjälpa ekonomiska emigranter här uppe som ofta även slänger sina id-handlingar för att ljuga om att de är syrier eller under 18 vilket ofta är just inte fallet. Många av dem som kommer hit har redan ett tryggt liv utanför Syrien, men tar sig hit, då det är mycket förmånligare och tryggare.

Hm Tyskland tar bara emot en tiondel av vad Sverige tar emot och ger heller även inte PUT vad jag vet utan TUT?
    Dags att kliva ut i ljuset och öppna ögonen till att syriska flyktingar inte blir ekonomiska emigranter så fort de beträder svensk mylla. Du måste inte vilja hjälpa en endaste syrisk flykting att skapa sig ett liv i Sverige, men du behöver ju inte ljuga för att torgföra din antipati mot de som kommit hit. Lär känna några istället vetja.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-02-05 13:09:02 följande:
    Kanske dags för dig att öppna ögonen, lyfta blicken bortom Aftonbladet och Metro. Vi har ett enormt asylbedrägeri i Sverige idag. Säger inte att det är syriernas fel, jag hade gjort likadant, alla vill ju få det bättre. Och hade vi haft oändligt med pengar, jobb och bostäder så hade jag inte haft något mot det. Sedan finns det klart säkert några riktiga flyktingar bland dessa människor, men de flesta riktiga flyktingar har inte råd att ta sig ända hit. Iallafall inte med privatjet och taxi eller för den delen av människosmugglare. Du ska inte vara så blåögd och godtycklig, du kan vara human för det, precis som jag.
    Kanske dags för dig att öppna ögonen och lyfta blicken bortom Avpixlat och Nordfront. Vi har ett enormt flyktingflöde idag, bl a från krigets Syrien. Krig innebär att det smäller, säger pang, pang och människor dör om de inte flyttar sig bort från där det smäller. Jag hade gjort likadant, alla vill väl slippa blir skjutna och dö. Sedan finns det säkert några fuskare bland alla dessa människor, men de flesta flyktingar flyr så långt de kan och har råd till även med privatjet, taxi eller för den delen med hjälp av människosmugglare. Du behöver inte vara så cynisk och godtycklig, du kan vara human för det, precis som jag.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?