Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
Molle1981 skrev 2015-01-13 13:25:45 följande:
Det är väl ingen hemlighet att arbetslösheten är mycket större bland personer som är födda utanför Europa, speciellt när det kommer till de långtidsarbetslösa (de som vart arbetslösa 6 mån eller mer). Dock så är mainstreammedia ganska förtegen om detta, då det förmodligen skulle gynna SD i debatten. Utan i medierna talas det istället om diskriminering och strukturell rasism som huvudargument, vilket självklart också förekommer. Men det atlas också om höga trösklar på arbetsmarknaden osv. Men även där kan man få fram att det stora problemet är att många av de som invandrar till Sverige är väldigt lågutbildade om man läser mellan raderna och så kan man även kolla upp hur exempelvis utbildningen ser ut generellt i Somalia, Afghanistan och liknande länder där en stor del av den svenska invandringen härstammar ifrån. Majoriteten i dessa länder har inte ens gått i grundskola och kan alltså inte ens läsa. Jag har en kompis som är lärare på en fordonsutbildning på gymnasienivå, där det är en del elever från just dessa områdena, de kan inte ens klockan och har väldigt svårt att lära sig den.Men då du antagligen inte kommer ge dig och inte själv har förmågan att googla upp detta och då du tydligen inte kommer att acceptera någon artikel från någon av de invandrakritiska nyhetssajterna på nätet, så har jag letat upp en källa från nationalekonomen Assar Lindbeck som berättar om just detta problemet med lågutbildade invandrare på arbetsmarknaden. Självklart nämns inget om vartifrån invandrarna kommer, då skulle denna automatiskt klassas som invandrafientlig propaganda från dig och inte vara trovärdig som källa ändå. Men låt oss leka med tanken att det iallafall inte handlar om Norrmän eller amerikanare. Sedan kan du gå in på SCB och läsa själv om vilka nationstillhörigheter de har som invandrat till Sverige de senaste åren. Då får du heller inte glömma bort att väldigt många säger sig vara papperslösa (alltså slängt bort sina ID-handlingar) mest för att söka asyl som flyktingbarn eller från något av länderna med fri PUT.
www.tino.us/2013/05/
Det var väl du som även inte trodde på att det bara var drygt 2% av de som invandrat till Sverige som var flyktingar enligt FN-koventionen ?
Här har du iallafall statistik på olika invandragrupper som sökt asyl i Sverige fram till 2013, synd att inte 2014 ä4 med, då invandringen har varit rekordhög.
www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1400506277636/tab1.pdf
Och här kan du även läsa mer om statistik från migrationsverket
www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Oversikter-och-statistik-fran-tidigare-ar.html
Så här resonerar du:
Du hör upprymda barnaröster.
Din Observation: barnen är glada.
Din erfarenhet: barn tycker om glass. Särskilt gräddglass. Du känner till och med flera barn och har hört om många fler barn som tycker om gräddglass. Vanilj.
Slutsats: Barnen är glada för att de äter gräddglass.
Men barnen äter inte glass. De gungar. Och dessutom tycker inte alla barn om glass. En del är till och med laktosintoleranta.
Vad du tycker tror och tänker är INTE fakta.
Sedan har jag bett dig sluta prata om min person. Vad jag har förmåga till och inte har du ingen aning om. Sluta spekulera om mig och håll dig till ämnet!
Har du några källor som stödjer dina påståenden? Statistik om det du påstår?