Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
Fjärmandet ifrån etnicitetisk likriktning.
Fjärmandet ifrån etnicitetisk likriktning.
Klart det har med invandringen att göra, direkt eller indirekt. Det är inte så svårt att se dessa kopplingar, det klarar ett barn, utan en massa källor. Du måste väl förstå att om man exempelvis sätter 10 nya elever som varken kan svenska eller engelska i en skolklass att den klassen ska få stora problem med undervisningen. Eller att det kommer 500 nya människor till ett litet samhälle på lika många urinvånare, att det kommer bli problem med både jobb och kommunens ekonomi.
Att arbetslösheten inom en sektor, med redan stor arbestlöshet ökar om man importerar mer arbetslöshet inom samma sektor.
Jag är inte emot invandring i sig, precis som SD inte är, men är emot den oansvarslösa och destruktiva invandring vi har idag, ser inte problemet med er meningsmotståndare som inte kan förstå att vi vill ha en förändring och att ni helt kan ha missat vad som sker runt om oss?
Innan 80-talet hade Sverige en näst intill obefintlig invandring om man jämför med dagens tal. Under andra världskriget, när vi hade kriget upp på vår tröskel, så tog vi bara mot ca 13 000 flyktingar. Det är ungefär samma antal vi tar emot varje månad 2014. Ni verkar inte fatta att det inte är invandringen jag är emot, det är antalet!
Bara att kolla länkarna jag postat, är inte så svårt, bara att klicka och läsa.Jag hade själv nästan en obefintlig genomgång av kommunismen under min skoltid och visste heller inte om så mkt om alla grymheter förens senare i livet, när man själv började läsa på.
Det har jag inte sagt, men det går inte att resonera med vissa av er mest inbitna.
Du kan inte på fullaste allvar tycka att Sveriges invandrarpolitik fungerar tipp topp just nu? Det skrämmer mig väldigt mycket i såfall
Och vad menar du med det?
Det enda bra jag kan se är klassklyftorna. Snart kanske jag med två kandidatexamen kan tjäna mer än en sophämtare.
Precis kan inte mer än att hålla med dig, men andra världskriget och i huvudsak nazismen hade vi väldigt mkt och det har dagens barn också. Vi hade en hel termin om just detta ämne.
Självklart, varför skulle jag inte det. Nazismen är minst lika hemsk. Fast skillnaden är att få känner till Kommunismens hemskheter och att det än idag finns länder som drivs av denna ideologin.
Ja, fri invandring, utan bidrag kopplade till den. Helt enligt min åsikt.