Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

FiaMedFunkk skrev 2015-01-10 02:15:38 följande:

Det enda bra jag kan se är klassklyftorna. Snart kanske jag med två kandidatexamen kan tjäna mer än en sophämtare.

Har du någon gång reflekterat över varför du med dubbla kandidatexamen inte lyckas tjäna mer än en sopåkare?

Jag känner människor utan kandidatexamen som tjänar mångdubbelt mot en renhållningsarbetare (som är ett mer korrekt yrkestitel).

Jag tycker att det är prestationen som ska avgöra lönenivån, inte att samhällets klassklyftor.

• KillBill
    nihka skrev 2015-01-10 12:57:16 följande:
    Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

En bra sak är att vi har blivit väldigt bra på engelska, men det gäller ju förstås inte alla. Hahahahaha!

Ha ha ha, så djädra kul

• KillBill
    Molle1981 skrev 2015-01-10 14:52:12 följande:
    Det blir nog bortsuddat om DÖ håller ihop och V kan styra politiken i 8 år framåt ;)
    Och du skulle helst sätt att klassklyftorna hade ökat eller?
  • KillBill
    Molle1981 skrev 2015-01-10 15:12:20 följande:
    Är det så djädra kul. Ska någon säga som inte ens behärskar svenska, eller svenska svordomar ;)
    Även solen har fläckar!  
  • KillBill
    Anonym (Same) skrev 2015-01-10 20:14:12 följande:

Som Same måste jag säga, att vi haft det bättre i det land ni kallar Sverige utan alla er invandrare som kallar er svenskar...

Bäst idag!
  • KillBill
    Molle1981 skrev 2015-01-10 20:46:52 följande:
    Ni samer har redan ert egna ting och är en erkänd minoritet i Sverige förstår inte ditt problem här riktigt? Samerna är en del av detta landet även om ni vill se er som svenskar eller inte.

Molle1981, jag tror att du är tillräckligt intelligent att förstå var skon klämmer. Problemet är att Sverigedemokrater såsom Björn Söder och Gert här i tråden inte anser att samer (de samer som önskar att vara svenskar) är svenskar. Detta är inget annat än skamligt.

• KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-10 20:44:33 följande:
    Ja visst. Utan de bidrag som kommer från oss som kallar oss svenskar... Lycka till med t.ex en rennäring utan bidrag på 200 000 000kr/år

Många av LKAB:s och Vattenfalls anläggningar ligger i samernas tidigare bosättningsområden så frågan är vem som tjänar pengar på vem?

• KillBill
    MrFahrenheit skrev 2015-01-15 23:11:27 följande:

Det bästa med mångkulturen är att vi äntligen har möjlighet att visa för oss själva (människor) att man kan respektera varandra även om man har olika religion, hudfärg, ursprung, Kojo Akolor och att människor är mer än en belastning för samhället.

Jag håller med om att pizzan hade kommit hit förr eller senare oavsett men underskatta inte kebab rullen!!!!!

I think we have a winner!
  • KillBill
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-16 00:53:26 följande:

Charlie Hebdo, helt klart. Nu demonstrerar folk över hela Europa mot islamismen. Vi kunde inte ha bättre valarbetare. 2015 kommer att bli ett högst "islamofobiskt" år.

Inte för att det kristofobiskt när man bränner kyrkor.

Jag tycker att du är vidrig som hyllar mordet på 12 oskyldiga som något bra.

Jag tror att många människor börjar få upp ögonen för att högerextremister och sådana som dig är av samma skrot och korn som militanta jihadister och det kommer att slå tillbaka mot bl.a SD med kraft.
  • KillBill
    Anonym (Inget positivt) skrev 2015-01-18 11:44:57 följande:

Varför skrivr så många pizza. Pizzan kom till Sverige helt utan massinvandring från Italien.
    Om mat har med det hela att göra skulle mat från Mellanöstern vara det stora. Vilket det ju verkligen inte är. Mat har inget med invandringen att göra. Den utländska mat som är och har varit mest poppis här är tex franks och från USA. Vilket skett helt utan massinvandring därifrån.

Så du tror alltså att vi skulle ha god och billig etnisk mat utan invandrare?

Har du ätit billig, god och autentisk  etnisk mat på svenska restauranger lagad av svenska kockar? Jag pratar om italiensk, kinesisk, tailänsk, indisk, eller arabisk (kebab)?

Min erfarenhet är att maten alltid är bäst om den är lagad av "ursprungsbefolkningen" och jag tycker att ditt påstående är befängt.

Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?