Inlägg från: Klotjohan |Visa alla inlägg
  • Klotjohan

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Utan invandring hade inte Sverige varit en "kreativ ekonomi", vi hade varit fattigare som land och förmodligen inte världsledande inom områden som musik, media, IT och teknikutveckling eftersom flödet av nya influenser gör att vi ofta ligger i framkant och är öppna och nyfikna vilket leder till mer utforskande och utveckling. 
    Om SD hade fått regera och vi backat tillbaka till den gamla goda tiden när Gustav Vasa var kung och allt var som förr då var vi en glesbefolkad avkrok av världen som ingen brydde sig om.

• Klotjohan
    Molle1981 skrev 2015-01-09 20:08:44 följande:
    Allt detta är något Sverige har varit, men där pilen nu pekar rakt åt motsatt riktning. Med en start på slutet av 80-talet i takt med att mångkulturbygget startade. Så att invandringen har byggt Sverige är bara en gammal floskler som borde vart utdöd för länge sedan, men då mainstream media fortfarande ofta hänvisar på det, så är det många som har den uppfattningen tyvärr.
    Du svarar nästan alltid med floskler och konspirationer om pk-media, pk-eliten och vänsterextremister. 
    Sverige var mångkulturellt före 1980-talet. Tror du på fullt allvar att vi aldrig har haft varken invandrare eller influenser från andra kulturer innan???
  • Klotjohan
    Molle1981 skrev 2015-01-11 21:39:52 följande:
    Klart det förekommer. Men du måste förstå att helt outbildat folk som inte ens har läst grundskola och är mer eller mindre analfabeter aldrig kommer få ett framskjutet jobb om ens något jobb i Sverige i huvudtaget.

Det är främst dessa människor som och har invandrat till Sverige de senaste åren.
    Jag känner ganska många infödda svenskar både släkt och bekanta som slutade skolan efter ett ofullständig högstadietid och började jobba. Inget livsval jag på något vis vill rekommendera men till skillnad från dom som har ofullständig skola pga krig och samhällskollaps tycker jag det är väldigt motsägelsefullt att dom som växer upp i ett land med fri utbildning inte bryr sig mer själva?

Jag har haft en del "låglönejobb" i olika serviceyrken och det finns branscher som bärs upp av studenter och invandrare som i princip är de enda som tycker det är oki att ta dessa deltidsjobb med taskig lön. Så konstigt nog behövs även en andel personer som är beredda att ta dessa jobb och som inte kan konkurrera om de mer kvalificerade. 
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?