Tutilure skrev 2014-12-27 15:28:05 följande:
Jag hade inte alls den ton som du har, det är du som är otrevlig, inte jag.
Nej, jag kör inte över hans "rättigheter", du har ingen som helst aning om hur umgänget ser ut eller hur mycket jag betalar för barnen, så du kan inte uttala dig om det.
Jag antar att du tycker att det är helt rätt att TS inte får tillräckligt i underhåll heller?
För det är ju syyynd om den stackars pappan som inte får träffa sina barn.
Och boendeföräldern har ju privilegiet att få ha barnen boende hos sig, så då får man inte klaga. Det är bara att betala och se glad ut och skulle det hända att UF skjuter till en krona någon gång ibland så är det bara en bonus att vara tacksam över, eller hur?
Nu ser det ut som om höjningen går igenom trots allt, så det är uppenbarligen inte bara jag som anser att det är alldeles för lite.
Jag ber TS om ursäkt för OT, men någon måtta får det vara.
Tonen hålker jag inte med om..
Sedan spelar det ingen roll hur umgänget ser ut eller hyr mkt du betalar för barnen. Har han barnen 5 dygn i sträck eller 6 dygn på en månad så HAR han rätt att göra avdrag.
Resten är bara påhitt (påhopp) från din sida...
jag har skrivit fakta - man HAR rätt att göra avdrag. Jag tycker SJÄLVKLART att TS skall ha fullt underhåll. Ja, det är synd om många pappor som inte får träffa sina barn. Det är lika synd om de mammor som sitter i samma sits.
UF betalar redan, genom underhåll. Har man dessutom umgänge så betalar man där oxå. Vi betalar ungefär lika mkt som mamman till bonus. Förutom maten då självklart. Skillnaden är att mamman har underhåll och barnbidrag. Och ja. Självklart hade vi hellre haft bonus här hos oss än "kommit undan" med underhåll.
Jättebra att höjningen går igenom. Då har du ju inget att klaga på sedan ;)
Tala gärna om VAD jag skrivit som var otrevlig ton. Innan du började med dina beskylle ungar mot mig menar jag?
För nej, att skriva att du begär lagbrott och jag hoppas att pappan får veta sina rättigheter är inte alls otrevligt. Bara sant.
SJÄLVKLART bör alla veta sina rättigheter - precis som ts som snarast bör begära fullt underhåll.
Sorry TS även här... jag gillar lika lite som ngn annan att bli påhoppad och beskylld för åsikter som är tagna ur luften..