• Tutilure

Avdrag på underhåll

TS, skicka in papper där du söker underhållsstöd från FK. Du kan printa ut det från hemsidan och skicka in och sen kommer det att komma av sig självt.

Man ska betala för sina barn och du gör dig själv och barnen en otjänst genom att låta honom komma undan.

• Tutilure

Tillägg:

Pappan kom dragandes med papper för att göra avdrag vid ett tillfälle.

Jag nekade honom med hänvisning till att jag har alla kostnader för barnen och jag vägrade skriva på.

Efter det har han inte tagit upp det igen.

Jag har uppfattat det som att den som får underhållsstödet måste godkänna avdrag, någon som vet om det stämmer?

• Tutilure
    Brumma skrev 2014-12-26 23:58:48 följande:
    Fel. Man har rätt enligt lagen att göra avdrag - liket innebär att DU bröt mot den lagen genom ditt agerande. .
    Jag skiter fullständigt i om det är ett lagbrott eller ej, lagen har fel.

Det är ju löjligt att göra avdrag när man betalar så lite från början, och den enda kostnaden som minskar när jag inte har barnen är maten och det är väl det minsta av allt som kostar.

Dessutom måste jag hela tiden kompensera barnen för allt de går miste om när de är där vilket gör att jag får extra kostnader.
  • Tutilure
    Brumma skrev 2014-12-27 08:23:03 följande:
    Betalar lite? 1273 från umgängesföräldern, barnbidrag samt din egen del bör täcka kostnaderna för ett barn gott o väl. Varför är dina barn dyrare än andra?

Du frågade vad dom gällde - om ngn visste vad som gällde och jag svarade - du hade fel. Vad du TYCKER om det är oväsentligt. Det gör det inye mer rätt att agera som du gjorde för det. Får hoppas pappan får information om sina rättigheter snarast.
    Ja, jag frågade vad som gällde eftersom jag hade för mig att man behövde godkänna avdrag. Varför skulle jag annars skriva på pappret öht?

Men jag tycker att du har en oerhört otrevlig ton som påpekar att jag har begått ett lagbrott och att du hoppas att pappan får reda på det snart.

1273 är alldeles för lite för ALLA barn, det är därför regeringen har föreslagit en höjning.
  • Tutilure

Jag hade inte alls den ton som du har, det är du som är otrevlig, inte jag.

Nej, jag kör inte över hans "rättigheter", du har ingen som helst aning om hur umgänget ser ut eller hur mycket jag betalar för barnen, så du kan inte uttala dig om det.

Jag antar att du tycker att det är helt rätt att TS inte får tillräckligt i underhåll heller?

För det är ju syyynd om den stackars pappan som inte får träffa sina barn.

Och boendeföräldern har ju privilegiet att få ha barnen boende hos sig, så då får man inte klaga. Det är bara att betala och se glad ut och skulle det hända att UF skjuter till en krona någon gång ibland så är det bara en bonus att vara tacksam över, eller hur?

Nu ser det ut som om höjningen går igenom trots allt, så det är uppenbarligen inte bara jag som anser att det är alldeles för lite.

Jag ber TS om ursäkt för OT, men någon måtta får det vara.

Svar på tråden Avdrag på underhåll