• mg29

Det här med att vara "bonusmamma"/killen jag träffar har en dotter sedan tidigare

Jag vet precis vad du pratar om!
    Jag sitter i samma sits med min sambo och hans snart 6-åriga dotter.
    Hon har nu börjat med attityd mot mig, säger knepiga saker och avfärdar mig om jag säger ifrån. Jag fattade verkligen inte vad jag gjorde fel och pappan sa gång på gång åt henne att lägga av med det där tramset eller att sluta vara elak mot mig. Vi är i denna fas än men jag har bestämt mig för att inte låta henne köra över mig. Hon är ett barn, jag är vuxen. Jag är inte hennes mamma och det gör hon mig så väl medveten om varje gång jag säger ifrån MEN jag är en vuxen i vår moderna familj och när hon är hos oss då är det pappas och mina regler som gäller PUNKT. Sen att hon är klänger på pappa, alltid ska sätta sig i mitten eller sliter o drar i honom så får en puss det har vi lärt os hantera och troligtvis går det över.

Kort fråga bara och kanske lite för privat men något jag upplever väldigt jobbigt.
    Hur får ni till ert privatliv? Min sambo vill i princip inte vara intim när vi har tjejerna hemma och med tanke på att deras mamma är så frånvarande som man bara kan så har vi ju tjejerna till 90% nu.. När vi flyttade ihop hade vi tjejerna varannan vecka. Tips på hur man kan hantera detta? jag håller på att bli tokig på att vi inte får någon "egentid" ihop..

• mg29
    nokla skrev 2015-02-23 11:03:16 följande:
    Somnar de inte innan er på kvällen? Vi säger till våra barn efter läggningen (om de inte somnat än) att nu vill vi ha lite tid för oss vuxna också.
    Jo vist somnar dom innan oss.
    Tjejen som blir 6 lägger vi runt 19:30 och största tjejen som blir 11 går o lägger sig runt 21-21:30.
    Läggningen är inte problemet utan han vill inte vara intim med flickorna där i rädsla för att dom ska se oss.. Var bara nyfiken om någon annan haft samma problem.
  • mg29
    Brumma skrev 2015-02-23 11:52:44 följande:
    Lås in er på toaletten ;)

Det gör vi :D

OM barnen kommer upp hör vi det och går ut såklart men de kommer iallafall inte på oss ..m

Haha :D ja alla sätt är bra utom dom dåliga!

Har faktiskt inte tänkt på det tidigare men det skulle ju så klart så att "mysa till det" i badet tex. Då ser det ju inte allt för konstigt ut heller om minsta skulle komma upp för vi "tvättar" oss ju bara ;) 

• mg29
    Brumma skrev 2015-02-23 14:51:10 följande:

Är man i ett kolsvart vardagsrum men har tänt lampor i hallen så hinner man se yrvakna barn innan de har minsta chans att se en själv - kan ju oxå vara bra att tänka på ;)

Ja det är ju sant :) vi bor rätt trångt just nu och har därför gett barnen de 2 rummen i lägenheten och delat av vardagsrummet som sovrum åt oss själva. Minsta flickans rum är precis bredvid och hon hör ju allt då det är så lyhört.
    Vi får trixa lite. Vi pratade om det igår iaf och då kröp det ju fram att det är inte bara är jag som funderat på lösningar på detta och det är ju betydligt lättare att komma till skott när vi är 2 som är sugna och kan vara lite påhittiga :D
    Tusen tack för tipsen :D

Svar på tråden Det här med att vara "bonusmamma"/killen jag träffar har en dotter sedan tidigare