Det här med att vara "bonusmamma"/killen jag träffar har en dotter sedan tidigare
Jag vet precis vad du pratar om!
Jag sitter i samma sits med min sambo och hans snart 6-åriga dotter.
Hon har nu börjat med attityd mot mig, säger knepiga saker och avfärdar mig om jag säger ifrån. Jag fattade verkligen inte vad jag gjorde fel och pappan sa gång på gång åt henne att lägga av med det där tramset eller att sluta vara elak mot mig. Vi är i denna fas än men jag har bestämt mig för att inte låta henne köra över mig. Hon är ett barn, jag är vuxen. Jag är inte hennes mamma och det gör hon mig så väl medveten om varje gång jag säger ifrån MEN jag är en vuxen i vår moderna familj och när hon är hos oss då är det pappas och mina regler som gäller PUNKT. Sen att hon är klänger på pappa, alltid ska sätta sig i mitten eller sliter o drar i honom så får en puss det har vi lärt os hantera och troligtvis går det över.
Kort fråga bara och kanske lite för privat men något jag upplever väldigt jobbigt.
Hur får ni till ert privatliv? Min sambo vill i princip inte vara intim när vi har tjejerna hemma och med tanke på att deras mamma är så frånvarande som man bara kan så har vi ju tjejerna till 90% nu.. När vi flyttade ihop hade vi tjejerna varannan vecka. Tips på hur man kan hantera detta? jag håller på att bli tokig på att vi inte får någon "egentid" ihop..