• Frida1992

p-piller

Hej! Asså jag undrar bara hur bra de egentligen är att missa sitt p-piller en måndag, ta de så fort man kommer ihåg de på tisdag, ta pillret i rätt tid på tisdad för att sen glömma att ta det på onsdag, så tar man dubbla på torsdag igen?! De känns ju som att de inte är otimalt. Har provat att ställa larm och allt men de funkar inte. Jag bara glömmer dem. Så nu ger jag upp. Men huvudfrågan var: hur bra är det att ta dem som exemplet ovan? Äter gestrina. Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden p-piller
  • Aleksandra Barnmorska

Då gestrina är ett minipiller ökar risken för graviditet kraftigt när man missar ett piller. Har du funderat på något annat p-medel där du inte behöver komma ihåg det?

• Frida1992
    Aleksandra Barnmorska skrev 2015-01-08 16:26:53 följande:

Då gestrina är ett minipiller ökar risken för graviditet kraftigt när man missar ett piller. Har du funderat på något annat p-medel där du inte behöver komma ihåg det?

Joo grejen är den att jag provar både stav (2007) och spiral. Staven prova jag för många år sen och då blev ryggen en ryamatta av finnar. Sen för ca 3år sedan fick mamma en stroke så får inte ha/äta vad som helst inom preventi världen. Efter graviditeten och då allt eftertjosan upphört så provade jag koppar sprial men blödde konstant mer eller mindre i 2-3månader och då gav jag upp. Vad mer finns de? Just nu kör vi med kondom men de är ju framförallt dyrt men inte heller så kul...
  • Frida1992
    Aleksandra Barnmorska skrev 2015-01-08 22:19:43 följande:

Då förstår jag. Prova ett snöre till tandborsten. Lycka till

Ett snöre till tandborsten? Jag fattar inte :p
  • Frida1992
    Aleksandra Barnmorska skrev 2015-01-09 23:24:09 följande:

Binda fast pillerkartan i ett snöre till tandborsten :)

Haha jaha. Jaa tack :)
  • Frida1992

Tack. Men gav upp det där med p-pillren. Känner i efterhand också att jag mår bättre utan dem. Har mer lust, känner mig lite gladare. Är mer arg och lätt irriterad vid mens men aahh, jag får bara försöka att inte vara allt för jobbig för min kille. Men han håller också med om att jag verkar må bättre utan piller :)

Svar på tråden p-piller