Jag vill gärna tjäna pengar på YT. Men är väldigt osäker om dessa bör fixas copyrights
Youtube (google adsense) betalar inte ut pengar förrän du är uppe i 700 kr, så glöm 40-50 kr i månaden, det fungerar inte så.
//Tjänar lite på youtube
Youtube (google adsense) betalar inte ut pengar förrän du är uppe i 700 kr, så glöm 40-50 kr i månaden, det fungerar inte så.
//Tjänar lite på youtube
Alltså, vet du hur det hela fungerar? Du får betalt per 1000 visning, då får du ca 2-3 dollar. Du ville ha ca 40-50 kr i månaden (vilket inte är möjligt då youtube inte betalar ut förrän man är uppe i 700 kr) men låt säga 50 kr ändå vilket är lite mer än 6 dollar. Det skulle alltså betyda att du behöver 2000-3000 visningar på en månad för att få dessa pengar. De räknar från t.ex. 28 juni - 28 juli och ser hur mycket du är uppe i, om det är över 700 kr betalas det ut den 25 augusti (månaden därpå). Skulle du tjäna 50 kr i månaden kommer det alltså ta 14 månader (pengarna sparas) innan de betalas ut.
Jag började göra videos i slutet av augusti och aug-sept tjänade jag in 265 kr = ingen betalning, och under sept-okt började det bli lite mer och då hade jag sammanlagt 946 kr som betalades ut 25 november. I okt-nov fick jag ihop 707 kr (precis på gränsen) och de betalades ut den 23e december. Detta var ett exempel på hur det kan se ut!