Anonym (Skulle jag kunna tjäna pengar?) skrev 2014-12-25 00:40:34 följande:
HAHA! Hoppsan!
Jag skrev med min Ipad. och den laggade vid skrivande, så såg inte alls hur texten vart. Jag orkade inte heller förhandsgranska, då det verkade som om Iaden laggade på grund av denna sida. Så jag klickade på skicka, och därefter loggade ut. .
Men nu ser jag hur texten vart. Och oj vilken fint skratt jag fick!
Nåväl, frågeställningen var - Animationen kommer ifrån en hemsida, där de tillåter andra människor skapa sin egna animation. Jag är inte riktig säker på om Nintendo äger den egentligen.
Men i och med att hemsidan själva bjuder på att fritt skapa sin egna animation, så borde det väl ändå vara tillåtet och lägga ut den på Youtube och sätta en annons på videoklippet, därefter tjäna pengar.
Filmen som jag då byter kläder. Det kommer ifrån en film program som jag laddat ner gratis ifrån en app. Till min Ipad. Samma sak där. Det borde väl ändå vara tillåtet och tjäna pengar?
Jag undrar också på om man själv kan bestämma vilka videoklipp som borde vara annons på och vilka videoklipp som inte borde vara annons på. Eller hur?
Kan man fixa det, tror du?
Tack på förhand!
men helt ärligt. Vad tror du? Jag borde väl ändå få kunna tjäna pengar på dessa videoklipp. Eller åtminstone videoklippet där jag byter kläder?
Det är innehållet som räknas, inte hur man skapade klippet. På det första klippet är musiken problemet. På det andra är det typ, allt. Ljudet, gubbarna, osv.. Spelar ingen roll om Nintendo äger det där programmet eller ej, det är deras karaktärer. YouTubes regler har blivit mycket hårdare sedan Google tog över. Sätter du annonser på dessa klipp kommer företagen att fälla ditt YouTube konto..