• 4444

Er partner som vart otrogen

Hej.. Idag skriver jag till alla Er där ute som har suttit i samma sitts som jag, dvs jag är efter råd. 

Jag är en ung tjej som har utsatts för otrogenhet ifrån en kille för ca 2 år sedan. Vi hade tidigare en relation på nästan fyra år och när det var dags att vi skulle förlova oss så kom det fram att han var otrogen. Hela min värld rasade. Jag hade gjort så mycket för honom och led under en lång tid. Det tog mig exakt ett år för att gå över själva händelsen. Tjejen han var otrogen med vet ingenting om att han hade en relation samtidigt. Idag gifter de sig lyckligt och när jag får syn på deras bilder på FB så märker jag att jag inte känner något för honom, jag är inte avundsjuk men jag tänker på allt jag gått igenom. Jag förtjänade inte det. Jag känner varken hat eller kärlek. Det ända jag har inombords är ilskan och att jag aldrig kommer att förlåta honom.

Min fråga till Er är nu. Hur gick ni vidare på ett lyckligt sätt? Hur lång tid tog det Er att få en ny människa i era liv? Ibland undrar jag om jag ens kommer bli lycklig igen eller ha någon i mitt liv. Det ända jag vill är att få en bra människa i mitt liv som förtjänar mig. Allt känns så långt ifrån mig. Behöver era råd. 

Svar på tråden Er partner som vart otrogen