Vilket tankesätt har du när det kommer till människor som missunsamma, dryga, oödmjuka, mobbande, krävande, saknar gränser, etc.
Jag hakar på tråden, har också problem med mitt reaktionssätt och har inga råd till dig TS.
Kan du med dryga och gränslösa tex mena människor som lägger sig i saker som de inte har med att göra? Det är mina största energitjuvar just nu. Jag fullkomligt HATAR när människor försöker lägga sig i mitt liv. Tyvärr har många en tendens till att göra det mer eller mindre och jag känner ibland hur jag isolerar mig socialt för att jag inte orkar. Mitt stora problem är att jag får en obehagskänsla direkt när det händer men blir liksom lite förlamad och agerar inte som jag skulle vilja utan blir mest "tystad" av deras beteende. Det stör mig. Jag skulle vilja stå upp för mig själv och ibland för mina närmsta (barn och man) när de råkar ut för såna påhopp. Utan att bli otrevlig, mer som en markering att här gick du över en gräns... Hoppas det träder in någon "skillad" person i tråden som har ett tips.