PlayWood skrev 2014-12-24 01:12:58 följande:
Jag tror inte att de skulle se dig som dum eller besegrad bara för att du går iväg. Jag har gått iväg flera gånger när personer spelar musik på sina mobiltelefoner, bla för att de gör ont i öronen på mig, inget emot personerna eller musiken i sig.
just att de är så taskig kvalitee på mobilljud. Men de tror väl att jag gick iväg för att jag hade nåt viktigare för mig.
Men i detta exempel skulle jag ärligt säga att jag har fått min jacka, så jag kan inte säga varifrån den är köpt eller nån annan information. sorry. :) men jag skulle kuna säga att den finns på blocket för ca 200-300 kr om man söker efter märket. det är en ganska så vanlig svart skinnjacka och le fråga varifrån hon har köpt sin, *just to make conversation* En vanlig fråga är om jag inte fryser i min jacka, svar nej, fryser inte alls :)
Hur skulle du själv reagera på situationen?
It's better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
Får jag lov att säga att jag tycker du verkar superskön! Jag ser gärna att jag i framtiden hanterar dom här situationerna på samma sätt som du gör.
En sak, i första fallet så har det ju egentligen ingen betydelse om dom ser mig/dig som dum eller besegrad. Hade dom varit normalempatiska så hade dom tyckt det varit tråkigt att man känt så och därför funderat över deras beteende. Mer troligt är att dom inte bryr sig och dom har då brister i sin empatiska förmåga.
För att svara på din fråga så hade jag känt mig förnärmad, svarat på hennes fråga och bett henne om att få vara ifred och inte prata med mig. Hade dom fortsatt så hade jag återigen bett om att få vara ifred, hade dom därefter fortsatt så hade jag ringt polisen. Jag har väldigt liten förståelse för sånt beteende. Jag hittar inte det alls i mig varför man medvetet vill bete sig illa mot andra.
Vilket fall som helst så gillar jag din stajl! Jag blir mer nyfiken på dig, så jag skickar dig ett pm (så får du svara om du vill ;)
God jul!