-
-
Svar på tråden Bästa områden att bo med barn i Lund?
-
Är byarna utanför bra områden att bo på för en barn familj? Finns det bra skolor i byarna eller måste man ta sig till Lund då? Hur långt är det att cykla/åka till centrala Lund?
-
Tack så mycket för dina svar! Det sägs att det är väldigt svårt att hitta boende om man inte redan bor där och att det enda alternativet är att köpa. Stämmer detta? Med tanke på att det är en studentstad kan jag förstå att det är en stor efterfrågan men är det lika svårt att få tag på en 4/5a att hyra?
-
Tack så mycket för ditt inlägg jag är bara tacksam för så mycket information som möjligt :)
Nu har maken fått jobb i Malmö och vi har bestämt oss för flytt men jag vill fortfarande bo i Lund och det borde ju funka bra eftersom det inte är så långt att pendla. Finns det någon här som har erfarenhet av att pendla från Lund till Malmö?
Man hör ofta att Malmö inte är att föredra för barnfamiljer. För mig är bra skolor och dagis väldigt viktigt därför är jag mer intresserad av att flytta till Lund. Jag har kollat runt lite och det är som sagt oerhört svårt med boende. Vi försöker hitta något privat och hittar vi inget så får det bli en bostadsrätt men det ligger tyvärr inte många ute för försäljning på de ovannämnda bra områdena :(