• Sopp

BF september 2015!

Emeralda skrev 2015-03-28 13:25:30 följande:

Hur har ni det med orken? Själv har jag nästintill varit förlamad av trötthet se senaste veckorna och vissa dagar är det lika än. Jag känner att alla muskler omvandlas till daller och det känns inte bra! Jag är en person som tidigare iaf försökt hålla mig aktiv med mountainbike, spinning, crossfit och friskisjympa. Jag hade en lång period med trötthet redan innan jag blev gravid då jag haft problem med celiaki och hypotyreos. Och det har varit totalt otänkbart med träning under den här tiden jag mått som sämst med trötthet och illamående (och en influensa på det). Jag kom nyss hem från en tre kilometers promenad och jag känner i benen att träningsvärk inte alls är osannolikt imorgon. Hur i helsike får man tillbaka muskler och ork nu när man känner sig såhär trött? Jag är orolig för att få värk i rygg när jag blir ännu tyngre nu när alla muskler är puts väck. Hur hittar ni ork och motivation till att hålla er aktiva under graviditeten? Sist jag var gravid hade jag häst, och då var det liksom en naturlig del av vardagen det där med fysisk aktivitet..

Kan tillägga att jag är i v 13+5 idag och illamåendet och tröttheten precis mer eller mindre gått över.

För mig är det lite till och från, vecka till vecka. Jag har perioder då gå och hämta ett glas vatten känns som att bestiga Mount Everest (inte för att jag vet hur det känns iofs). Det har varit bättre sen vecka 13 men nu i vecka 18 kom det tillbaka med besked! vill bara äta och sova. Det senare är ju tyvärr svårt med en liten där hemma.. Jag ser det viktigast att jag orkar leka med min son innan han går och lägger sig vid 19:30, sedan lägger jag mig på soffan. Var dock inte vältränad innan så jag vet nog tyvärr inte hur du känner det :(
  • Sopp

Vi har RUL imorgon och jag är så sjukt nervös! Hoppas verkligen att allt ser bra ut. Vi kommer att fråga om kön, kommer bli superbesviken om de inte ser för jag är så himla nyfiken!

• Sopp

Allt såg bra ut på RUL, vi väntar en till liten pojke! Är ju såklart superfånigt men jag blev så himla besviken att det inte var en tjej. Fällde några tårar på vägen mot jobbet. Måste nog gå och köpa lite matchande store-lille-brorkläder på vägen hem!

• Sopp

Emeralda - prova lactulos! Det fick jag ta när jag blev helt förstoppad förra gången. En dag tog det bara stopp, sen åt jag iprincip ingenting på en vecka. Finns receptfritt på apoteket

• Sopp

Min mage har tokväxt över påsk! Poff sa det bara. Vecka 21, tidigare än med första.. Det värsta nu är foglossningen, fy. Och jag måste ju lyfta mitt barn, han är ju så liten

• Sopp
    Inorr02 skrev 2015-04-07 08:04:01 följande:
    försök sitta ner och hålla ditt barn 
    Jo jag försöker så mycket det går, och ber min sambo lyfta upp honom åt mig. Dock så har han ju inte lärt sig gå ännu så det blir ju tyvärr så att jag måste lyfta ibland upp o ner i säng, upp till skötbord, upp till matstolen etc
  • Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-04-07 11:57:16 följande:

Nu är rul klart och pyre ser så frisk ut den kan och antagligen blir det en lillasyster<3

Vad roligt, grattis! =)
  • Sopp
    Oroliga själen skrev 2015-04-08 16:07:37 följande:

Vad säger ni här? Har fått feber och halsont. Tempar drygt 37,5 (är lågtempare). Febernedsättande eller ej och i så fall när? Någon som varit febersjuk och pratat med bm eller liknande om detta? Hittar en del info om att feber inte är bra för bebis men hur ska man veta när febern är "för" hög?

Feber är ett naturligt sätt för kroppen att bekämpa en infektion. Det ska aldrig behandlas om den inte blir FÖR hög (typ över 40 eller nått sånt), gäller små barn såväl som stora vuxna :) ring BM om du är orolig, men att få en förkylning eller lite feber ska ju inte påverka ditt barn mig veterligen
  • Sopp

Ber om ursäkt i förväg till känsliga läsare men nu blir det inte mycket sjukare! Igår natt drömmer jag att två kvinnor kommer in med ett kuvert, de har fått ett sexuppdrag. Uppdraget går ut på att de ska ligga, men också amma (av varandra), det senare vill de inte göra. Jag bestämmer mig för att vi istället ska gå till sovrummet för en trekant, men först ska jag på toa och kissa. Sen vaknar jag, av att jag faktiskt kissar!!! 28 år och kissat i sängen. Hej vecka 22!

• Sopp

Ärtan i min mage ska ju vara en pojke, och han har väldigt rundad panna - Så jag vet inte riktigt om det där stämmer? =) Svårt att se snopp eller snippa på den bilden! Grattis till en frisk liten krabat.

Svar på tråden BF september 2015!