Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

sagofröken skrev 2015-01-14 19:48:33 följande:

Hej alla, vad roligt att se alla nytillkomna! Har följt alla spännande vul, ser att det blivit både glada, ledsna och förvirrande resultat.

Nu har jag också varit på vul och sett ett tickande hjärta! Så nu vågar jag kanske vara lite mer aktiv här :) Otroligt lättad att det inte var ett utomkveds! Det verkar som att mina blödningar/smärtor kom ifrån en gulkroppscysta som nu hade krympt så att läkaren inte ens kunde hitta den. Däremot var hinnsäcken inte helt rund, utan mer bananformad. Så det blir antagligen fler undersökningar.

Precis som några av er blev jag flyttad bakåt, tre dagar, från 7+0 till 6+4, fostret var 7mm. Det innebär i så fall att jag plussade 4 dagar efter att jag blev gravid, lite intressant.

Min bebis mättes till 6,5 mm och då sa apparaten att jag var i V.6+5. Tycker det är konstigt att de kan bli olika, ska ju inte skilja så mycket de här veckorna. Grattis till ett tickande hjärta:)
  • lördagsgodis
    Cessely skrev 2015-01-14 22:43:17 följande:

Ni som gjort Vul??? Alla pratar om hinnsäckar?? När kan man tidigast se fostret i den då? Vad är gulkropp? Ellee vad det hette :)

Läkaren vi var hos igår sa att hon hade kunnat se ett Putte frö hos patienten innan i v.4! Hinnsäcken är den bebisen ligger i och den ska vara utsående och jämn i kanterna, måste tillägga att min var banan/njurformad med sonen och det var inget problem. Gulkroppen är det bebis får näring från tills moderkakan är utvecklad i ca v.11
  • lördagsgodis
    Timglas skrev 2015-01-15 09:30:53 följande:

Fan, känner mig så lessen..i lördags låg mitt hcg på 2300, igår på 2600...denna graviditet är dödsdömd...:( fan fan fan

Trist! Hoppas ni snart får ett plus igen.
  • lördagsgodis

Jag måste äta för att inte må illa och om jag vaknar på natten måste jag dricka jos eller äta en banan för att kunna somna om. Känner mig sjuk hela tiden pga illamående, trötthet och yrsel. Längtar tills allt börjar stabilisera sig.

• lördagsgodis

Jobbigt att sambon inte är riktigt med på noterna igelkott. Jag tror att barnen kommer ha jätte mycket nöje av varandra, det skiljer 2 år på mina och dom leker jätte bra ihop!

Jag är en orolig människa till grunden och tar alltid ut det värsta i förväg, min man säger att om jag inte oroade mig så skulle jag inte ha något att göra;) inte riktigt så illa kanske men visst oroar jag mig i onödan många gånger.

• lördagsgodis

Godmorgon:)

Jag ska ringa mvc nästa vecka och boka tid för inskrivningssamtal och kub test. Det var ju över 5 år sedan jag var gravid sist så det känns lite spännande. Idag när jag körde till jobbet så blev jag åksjuk pågrund av illamåendet. Kommer säkert skratta åt det här senare men just nu så suger det!

• lördagsgodis

Den här tråden har inga förbjudna känslor eller tankar man vill dela, så länge det inte blir otrevliga personangrepp så är allt tillåtet!

• lördagsgodis

Apropå mindre trevliga ämnen;) så är jag fantastiskt trög i magen, funderar på laktulos eftersom jag redan äter mycket fibrer men måste erkänna att jag rör mindre på mig nu när jag mår så illa.

• lördagsgodis

Vi väntar nr 3 och syskonen är 5 & 7 år så vi tänkte nog vänta tills efter kub med att berätta för dom om allt ser bra ut då. Jag har berättat för två nära vänner redan och om jag inte avslöjar mig med mitt illamående så väntar vi nog till kub med att berätta för mor och farföräldrarna oxå, jobbet lika så.

Svar på tråden BF september 2015!